Його структуру та функції регулює конституція Пакистану 1973 року, яка визначає його органи та повноваження. Парламент Ісламської Республіки Пакистан складається з двох палат: Національної Асамблеї та Сенату.

Національна Асамблея, обрана на загальних виборах, складається з 342 членів, які представляють різні виборчі округи країни, з них 272 обираються таємним голосуванням, 60 місць надано жінкам і 10 — релігійним меншинам.

Сенат формується зі 104 сенаторів, яких обирають регіональні асамблеї та Президент Пакистану. Термін повноважень Сенату — 6 років. Третина складу Сенату оновлюється кожні 2 роки. Обидві палати мають свої власні функції та повноваження, такі як прийняття законодавства, обговорення питань національного інтересу та здійснення нагляду за виконавчою владою.

Структура парламенту Ісламської Республіки Пакистан

Парламент Пакистану має різноманітні комітети, які відповідають за різні аспекти законодавчої діяльності та нагляду за виконавчою владою. Фінансовий комітет відповідає за розгляд бюджетних питань та фінансову політику країни. Комітет із законодавчих питань і правової реформи опікується переглядом та розробкою законопроєктів, а також правовою реформою. Комітет із зовнішніх справ відповідає за аналіз зовнішньополітичної діяльності країни, міжнародні відносини та зовнішньоекономічні питання. Комітет з освіти, науки та технологій — за розвиток освітньої політики, підвищення якості освіти, розвиток науки та технологій у країні. Комітет з міжнародних відносин аналізує міжнародні відносини, зовнішні політичні стратегії та вплив Пакистану на міжнародні платформи. Комітет з охорони здоров’я відповідає за розвиток системи охорони здоров’я, медичну політику та удосконалення медичних послуг у країні. Комітет з прав людини займається захистом прав людини, розв’язанням проблем соціальної справедливості та правової справедливості в Пакистані. Комітет із сільського господарства відповідає за розвиток сільського господарства, підтримку сільських громад та аграрну політику країни.

Графік роботи обох палат може змінюватися залежно від поточних обставин, наприклад, спричинених необхідністю розгляду важливих питань. Парламентські сесії можуть бути регулярними (згідно з планом) або винятковими (позачерговими) залежно від потреб законодавчого процесу та обставин, що виникають у країні.

Парламент Ісламської Республіки Пакистан відіграє визначальну роль у формуванні політичних процесів у країні. Політичні партії використовують його для просування своїх програм та ідеологій, обговорення важливих суспільних питань та вирішення конфліктів. Важливим аспектом його роботи є забезпечення репрезентації різноманітних інтересів, належної взаємодії між різними гілками влади, прав та інтересів громадян, ефективне управління державними справами та зміцнення демократичних інститутів у Пакистані. Цей орган не тільки відображає важливі аспекти національного діалогу, а й відіграє ключову роль у формуванні національної ідентичності та стабільності в країні.

Офіційні дипломатичні відносини між Україною та Пакистаном були встановлені в 1992 році після здобуття Україною незалежності. У червні 1992-го Україна і Пакистан підписали спільну декларацію про встановлення дипломатичних відносин, що стало важливим кроком у розвитку двостороннього співробітництва. Важливий аспект цього періоду — визнання Пакистаном незалежності України та її суверенітету.

Двосторонні відносини були зосереджені на налагодженні основних контактів і підписанні угод, які стали підгрунтям для подальшої співпраці. Обидві країни підписали угоди про торгівлю, економічне співробітництво та культурний обмін. Пакистан та Україна почали спільні проєкти в таких галузях, як агрономія, енергетика та промисловість. Пакистан був зацікавлений в імпорті українських аграрних товарів, таких як зерно та олія, продукції машинобудування, комплектуючих, тоді як Україна прагнула розвивати співпрацю з пакистанськими компаніями у сфері енергетики та інфраструктури.

Пакистан і Україна активно співпрацюють у межах міжнародних організацій, таких як ООН, Організація Ісламської співпраці та інші. Обидві країни виступають за зміцнення міжнародної безпеки та розвиток глобальної економічної співпраці.

28 лютого 2020 року створена депутатська група Верховної Ради України з міжпарламентських зв’язків з Ісламською Республікою Пакистан, яку очолює Олексій Леонов.

14 серпня Пакистан святкує день незалежності — національне свято Ісламської Республіки Пакистан, що символізує завершення процесу боротьби за автономію, який розпочався в середині XIX століття.

Основною політичною силою, яка домагалася створення незалежної мусульманської держави, була Мусульманська ліга під керівництвом Мохаммеда Алі Джинни. Під його керівництвом, у 1940-му, було прийнято резолюцію, що передбачала створення окремої незалежної держави для мусульман у Південній Азії, яка отримала назву Пакистан. 14 серпня 1947-го завершився період британського колоніального правління в Південній Азії, що тривав понад двісті років. Відзначення цього дня стало можливим завдяки акту 1947 року, який передбачав поділ Індії на дві незалежні держави — Індію та Пакистан.

«Parliamentary Debates» — офіційний друкований орган парламенту Ісламської Республіки Пакистан

Зазвичай офіційні матеріали публікуються після кожного засідання. Теми публікацій включають усі аспекти законодавчих і політичних дебатів, що відбуваються в парламенті, зокрема обговорення законопроєктів, дискусії щодо публічних запитів та пропозицій, що відбуваються в Національній Асамблеї та Сенаті Пакистану під час пленарних засідань.

Пресслужба Апарату Верховної Ради України.