У відповідь на звернення Комітету Верховної Ради України з питань здоров’я нації експерти USAID та міжнародної аудит-консалтингової корпорації Deloitte підготували юридичний аналіз щодо особливостей входження установ Національної академії медичних наук до ПМГ та надали відповіді на питання, які виникають у керівництва академії.

Про це заявив голова Комітету з питань здоров’я нації Михайло Радуцький у блозі онлайн-медіа «Лівий берег».

«Відповідно до вимог законодавства з 1 січня 2025 року всі відомчі медичні заклади мають перейти до єдиного медичного простору. Комітет з питань здоров’я нації, який я очолюю, півтора року проводить регулярні наради, щоб допомогти інститутам медичної академії вчасно перейти до фінансування через Програму медичних гарантій. Але ми бачимо, що керівництво НАМНУ навмисне зриває цей процес та шукає будь-які відмовки. Раджу академії медичних наук усе-таки виконувати вимоги закону та вже розпочати реорганізацію інститутів. Інакше з 2025 року заклади можуть залишитися без фінансування, а пацієнти — без медичних послуг», — повідомив народний депутат.

За його словами, у середині травня в комітеті провели нараду за участю депутатів, керівництва НАМНУ, експертів USAID та міжнародної аудит-консалтингової корпорації Deloitte.

«Наші партнери підготували документ, який може слугувати дорожньою картою для інститутів медичної академії», — наголосив Михайло Радуцький.

У підсумку, як зазначають експерти USAID та Deloitte, НАМНУ та Уряду треба зробити 13 кроків для входження інститутів до єдиного медичного простору. 

1. Академія має звернутися до Міжвідомчої ради з координації фундаментальних і прикладних досліджень в Україні.

2. Направлення до МОЗ подання щодо реорганізації закладів НАМН разом з рекомендаціями Міжвідомчої ради.

3. МОЗ подає пакет документів на засідання Уряду.

4. Уряд погоджує реорганізацію інститутів у державне некомерційне підприємство.

5. НАМНУ видає наказ на виконання розпорядження КМУ про реорганізацію наукових установ.

6. НАМНУ інформує трудовий колектив про реорганізацію.

7. Голова комісії з реорганізації проводить інвентаризацію та готує пакет документів для ліцензування.

8. Голова комісії з реорганізації разом з фінансистами готують фінансовий план майбутніх підприємств.

9. Комісія з реорганізації готує акт щодо передачі підприємства правонаступнику.

10. НАМНУ затверджує передавальний акт.

11. Голова комісії з реорганізації подає державному реєстратору заяви на новостворене підприємство.

12. Керівник ДНП подає документи на отримання ліцензій.

13. НАМНУ затверджує фінансовий план, статутний капітал, а керівник ДНП — відкриває рахунки в банку та підписує договори з НСЗУ.

«Зважаючи на всі вимоги та строки, НАМНУ вже має почати процес реорганізації, щоб встигнути до початку наступного року. Зазначу, що НАМНУ та МОЗ теж отримали аналіз юристів та мали змогу з ним ознайомитися», — повідомив Михайло Радуцький.

Пресслужба Апарату Верховної Ради України.