Це проєкт закону № 0283 про ратифікацію Фінансової угоди «Програма відновлення України ІІІ» між Україною та Європейським інвестиційним банком. Як вказано в пояснювальній записці, реалізація Проєкту «Програма відновлення України ІІІ» спрямована на відновлення та модернізацію основних соціальних послуг у таких сферах, як освіта, охорона здоров’я, житло для внутрішньо переміщених осіб, соціальний захист, а також на відновлення та модернізацію критичної інфраструктури на тих територіях, які зазнали значних руйнувань, та в регіонах, які прийняли найбільшу кількість внутрішньо переміщених осіб. Загальний обсяг залучення кредитних коштів Європейського інвестиційного банку для реалізації проєкту становить 100 млн євро. Комітет з питань інтеграції України до ЄС ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти проєкт закону № 0283 за основу і в цілому.
Ще один законопроєкт щодо відновлення України — № 0284 про ратифікацію Грантової угоди між Урядом України та Урядом Французької Республіки щодо сприяння відновленню і підтримці критичної інфраструктури та пріоритетних секторів економіки України. Його ухвалення дозволить ратифікувати Грантову угоду, що спрямована на створення умов для залучення фінансової допомоги у формі грантів Казначейства Франції, які будуть спрямовані на реконструкцію та відновлення критично важливої інфраструктури в таких секторах, як охорона здоров’я, інфраструктура, енергетика, сільське господарство, водопостачання та водовідведення, переробка відходів, розмінування, житлове будівництво та цифрові технології.
Максимальна сукупна сума гранту, призначеного для реалізації проєктів, становить 200 мільйонів євро. Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти його за основу і в цілому.
Також на засіданні 20 серпня Комітет розглянув та ухвалив висновки щодо таких законопроєктів:
- Проєкт закону № 11059 про внесення змін до Закону України «Про ефективне управління майновими правами правовласників у сфері авторського права і (або) суміжних прав» щодо адміністративної процедури. Законопроєкт пропонує врегулювати правовідносини щодо розгляду і вирішення адміністративних справ, які стосуються реєстрації юридичної особи як організації колективного управління та акредитації організацій колективного управління, з урахуванням Закону України «Про адміністративну процедуру». За висновком Комітету, проєкт закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, але потребує доопрацювання з метою дотримання принципу правової визначеності та узгодження із Законом України «Про адміністративну процедуру».
- Проєкт закону № 11145 про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення порядку проведення спеціальної перевірки. Як вказано в пояснювальній записці, проєкт закону розроблено з метою удосконалення проведення спеціальної перевірки, передбаченої Законом України «Про запобігання корупції». Зокрема, запропоновано оптимізацію процедур та строків проведення спеціальної перевірки, використання інформації державних електронних інформаційних ресурсів органом/особою, яким організовується така перевірка, або органом, який надсилає запит на перевірку, мінімізацію паперового документообігу. За висновком Комітету, проєкт закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, праву ЄС та Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, водночас потребує доопрацювання з урахуванням висловлених у висновку застережень.
- Проєкт закону № 11339 про внесення змін до статті 369-3 Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за протиправний вплив на результати офіційних спортивних змагань. Законопроєкт, як вказано в обґрунтуванні, пропонує зміни та доповнення до чинного законодавства для усунення колізій та прогалин у Кримінальному кодексі України в частині відповідальності за протиправний вплив на результати офіційних спортивних змагань. Комітет ухвалив висновок, що проєкт закону відповідає цілям Угоди про асоціацію та міжнародно-правовим зобов’язанням України.
- Проєкт закону №11279 про внесення змін до Кодексу
України про адміністративні правопорушення щодо встановлення відповідальності за порушення гарантій адвокатської діяльності. Законопроєкт пропонує доповнити Кодекс України про адміністративні правопорушення нормами, які встановлюють адміністративну відповідальність за порушення однієї із гарантій адвокатської діяльності, а саме за публічне, в тому числі через засоби масової інформації, журналістів, громадські об’єднання, професійні спілки, ототожнення особи адвоката і клієнта, якому таким адвокатом надається професійна правнича допомога. За висновком Комітету, законопроєкт не відповідає цілям Угоди про асоціацію, а також міжнародним стандартам захисту права на свободу вираження поглядів у рамках правових механізмів Ради Європи. Законопроєкт також викликає застереження щодо відповідності цілям Угоди та міжнародно-правовим зобов’язанням і з точки зору ґрунтовності, які можуть вплинути на плюралізм медіа або редакційної незалежності постачальників медіапослуг.
- Проєкт закону № 11326 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо проведення робіт на землях водного фонду, мета якого «упорядкувати і спростити проведення робіт на землях водного фонду, забезпечити оперативність проведення заходів із попередження та усунення шкідливої дії вод», а також сприяння «унеможливленню несанкціонованого видобутку алювіальної сировини в руслах річок та з дна водойм». За висновком Комітету, проєкт закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу, але потребує доопрацювання з урахуванням застережень, що містяться у висновку.
- Проєкт закону № 11328 про внесення змін до деяких законодавчих актів України з метою приведення їх у відповідність до вимог Європейської конвенції про захист домашніх тварин. Метою документа, як зазначено в пояснювальній записці, є впровадження європейських гуманних цінностей та стандартів по відношенню до тварин. Комітет ухвалив висновок, що проєкт закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу, а також зобов’язанням України, що випливають з її членства в Раді Європи.
- Проєкт закону № 0264 про приєднання України до Міжнародної конвенції про контроль суднового водяного баласту й осадів та поводження з ними 2004 року. Мета документа — приєднання до Міжнародної конвенції про контроль суднового водяного баласту й осадів та поводження з ними 2004 року, вчиненої 13 лютого 2004 року в м. Лондоні, яка набирає чинності для України через три місяці після дати здачі на зберігання Генеральному секретарю Міжнародної морської організації документа про приєднання. За висновком Комітету, проєкт закону за своєю метою не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України.
- Проєкт закону № 11372 про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо звільнення від відповідальності за порушення вимог до рівня шуму під час користування електрогенераторами. Як зазначено в пояснювальній записці, документ розроблено з метою звільнення від застосування адміністративного стягнення за порушення законодавчих вимог та інших нормативно-правових актів щодо перевищення дозволеного рівня шуму в разі використання установок, які виробляють електроенергію. Комітет ухвалив висновок, що законопроєкт не відповідає положенням Директиви 2000/14/ЄС.
- Проєкт закону № 11254 про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» щодо фінансового забезпечення діяльності Вищої кваліфікаційної комісії суддів України. В пояснювальній записці зазначено, що документ розроблено з метою надання Вищій кваліфікаційній комісії суддів України статусу головного розпорядника коштів державного бюджету України щодо фінансового забезпечення її діяльності та діяльності Національної школи суддів України. Також пропонується позбавити Державну судову адміністрацію України дублюючих функцій та визначити видатки з державного бюджету на ВККС України як видатки на утримання судів. За висновком Комітету, проєкт закону не суперечить цілям Угоди про асоціацію та стандартам Ради Європи стосовно діяльності судових рад.
- Щодо альтернативного законопроєкту № 11254-1 Комітет ухвалив висновок, що документ суперечить цілям Угоди про асоціацію та стандартам Ради Європи стосовно діяльності судових рад.
- Щодо пов’язаного з ними проєкту закону № 11255 про внесення змін до статті 22 Бюджетного кодексу України щодо фінансового забезпечення діяльності Вищої кваліфікаційної комісії суддів України Комітет ухвалив висновок, що цей документ не суперечить цілям Угоди про асоціацію та стандартам Ради Європи стосовно
діяльності судових рад.
- Проєкт закону № 11455 про внесення змін до розділу ХХІ «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України щодо сприяння відновленню інфраструктури альтернативної енергетики України. Документ пропонує тимчасово, на період дії воєнного стану в Україні, але не довше ніж по 31 грудня 2025 року, звільнити від сплати ввізного мита вітроенергетичних електрогенераторних установок за кодом 8502 31 00 00 згідно з УКТ ЗЕД. Комітет ухвалив висновок, що положення проєкту закону не відповідають acquis ЄС, водночас можуть бути застосовані з метою досягнення цілей, передбачених статтями 472 «Заходи, пов’язані з суттєвими інтересами безпеки» та 143 «Винятки, пов’язані із безпекою» Угоди про асоціацію.
- Проєкт закону № 11412 про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку співробітництва територіальних громад, як зазначено в пояснювальній записці до нього, розроблено з метою вдосконалення порядку ініціативи, організації співробітництва територіальних громад, припинення співробітництва, спрощення процедур укладання та припинення договірних відносин. Документ за заявленою метою не суперечить положенням Угоди про асоціацію та Європейської хартії місцевого самоврядування від
15 жовтня 1985 року, але потребує доопрацювання з метою усунення правової невизначеності.
- Проєкт закону № 11481 про внесення змін до деяких законів України щодо збереження цінної історичної забудови в населених пунктах пропонує визначити правові засади цінної історичної забудови як такої, яка не обов’язково належить до пам’яток культурної спадщини і щойно виявлених об’єктів культурної спадщини, але містить історичну цінність для відповідного населеного пункту. Також пропонує надати повноваження органам місцевого самоврядування формувати переліки та встановлювати порядок використання територій цінної історичної забудови та значних історичних будинків, будівель і споруд, які формують цінну історичну забудову і традиційний характер середовища. За висновком Комітету, проєкт закону за заявленою метою не суперечить положенням Угоди про асоціацію та Європейської хартії місцевого самоврядування від
15 жовтня 1985 року.
- Проєкт закону № 5344-д про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на працю, як вказано в обґрунтуванні, розроблений з метою створення умов для реалізації особами з інвалідністю права на працю. Для цього законопроєктом пропонується внести відповідні зміни та доповнення до діючих законів України. Проєкт закону, за висновком Комітету, не суперечить цілям Угоди про асоціацію та праву Європейського Союзу.
- Проєкт закону № 10411 про внесення змін до Митного кодексу України щодо імплементації деяких положень Митного кодексу Європейського Союзу, як вказано в обґрунтуванні, метою якого є впровадження європейських практик у здійсненні митної справи в Україні та наближення національного законодавства до права Європейського Союзу. За висновком Комітету, положення проєкту закону не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції.
Пресслужба Апарату Верховної Ради України.