ВПО можуть отримати необхідну довідку про свій статус особисто звернувшись із заявою до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем фактичного проживання. Також можна звернутися до уповноваженої особи, що визначена виконавчими органами сільських, селищних та міських рад.
«На території Харківської області налічується одна з найбільших кількість внутрішньо переміщених осіб по всій країні. Тож, пріоритетне завдання – забезпечити переселенців усіма соціальними послугами, гуманітарною допомогою, юридичним супроводом, виплатами та за необхідності житлом», – зазначив начальник Харківської ОВА Олег Синєгубов.
Жителів тимчасово окупованих та прифронтових територій евакуюють до визначеного пункту приймання, реєстрації та тимчасового розміщення в Харкові. Там організовано роботу міжнародних громадських та волонтерських організацій з надання первинної медичної, психологічної та гуманітарної допомоги громадянам. Забезпечено оформлення та виплату матеріальної допомоги за рахунок коштів міжнародних донорів.
На Харківщині визначено 68 закладів, де організовані місця тимчасового проживання для внутрішньо переміщених осіб. Зараз там мешкає 6 561 людина. З метою адаптації до нових умов проживання внутрішньо переміщеним особам надаються соціальні послуги відповідно до їх потреб. Найбільш затребуваними є консультування, інформування, представництво інтересів, соціальна адаптація, соціальна інтеграція та реінтеграція. Від початку поточного року такі послуги отримали більше 14 тисяч переселенців.
Також з червня поточного року за підтримки ООН (ЮНІСЕФ) та БФ «Українська освітня платформа» розпочала роботу обласна гаряча лінія Харківщини 1552 – безкоштовний сервіс, створений для надання інформаційної та консультативної підтримки мешканцям Харківської області, у тому числі ВПО, з питань оформлення довідки ВПО, виплати державних соціальних допомог, альтернативних форм сімейного виховання, психологічної допомоги, надання соціальних послуг. Фахівці розкажуть як отримати соціальні послуги, куди звернутися та який пакет документів для цього потрібен.
Пресслужба Харківської ОВА.