Реєстрація волонтерських автомобілів для військовослужбовців по-новому
За поданням Мінсоцполітики Уряд запровадив механізм тимчасового державного обліку транспортних засобів, які військовослужбовці отримують як гуманітарну допомогу та використовують, захищаючи державу. Відтепер військовослужбовці можуть зареєструвати такий транспорт на своє ім’я та користуватися ним на законних підставах до завершення дії воєнного стану та три місяці після його скасування чи припинення. Відповідна постанова, проєкт якої розроблено Міністерством соціальної політики України, ухвалена Кабінетом Міністрів України 29 жовтня 2024 року.
Ухвалене рішення важливе для розв’язання низки проблемних питань, з якими стикалися військовослужбовці, отримуючи такі автомобілі. У першу чергу забезпечується прозорість права власності на транспорт, врегульовується процедура виїзду за кордон та передача такого авто побратимам чи посестрам. Спрощення та прозорість процедури відповідно підвищують ефективність розподілу гуманітарної допомоги.
Відтепер, щоб поставити такий автомобіль на тимчасовий державний облік, військовослужбовець впродовж 10 днів від підписання акта приймання-передачі (як це вимагає законодавство стосовно всіх випадків реєстрації ввезених автомобілів) має подати до сервісного центру:
- заяву;
- документ, що посвідчує особу;
- документ про проходження військової служби;
- акт приймання-передачі транспортного засобу встановленої форми;
- роздруковану електронну декларацію.
Військовослужбовці, які отримали транспортні засоби як гуманітарну допомогу від початку грудня 2023 року і до набрання чинності постановою, можуть зареєструвати їх у сервісних центрах протягом наступних трьох місяців (з моменту прийняття цієї постанови) на підставі зазначених вище документів (акт приймання-передачі може бути довільної форми). Порядок реєстрації транспорту, переданого військовослужбовцям як гуманітарна допомога до грудня 2023 року, буде встановлено додатково.
Щоб спростити у подальшому перереєстрацію транспортного засобу, визнаного гуманітарною допомогою, на інших військовослужбовців, в акті приймання-передачі, відповідно до постанови, можна зазначити до п’яти військовослужбовців, які мають право керувати цим транспортом та перереєструвати його на себе. Відтак відомості про них вносяться до реєстраційного талона у графу «Особливі відмітки».
Після завершення реєстраційних дій військовослужбовець повідомляє військовій частині, органу, підрозділу, в яких проходить військову службу, що він отримав і зареєстрував на себе транспортний засіб, визнаний гуманітарною допомогою.
Тимчасовий облік транспорту припиняється у разі:
- знищення цього транспортного засобу;
- смерті військовослужбовця;
- призупинення військової служби;
- визнання військовослужбовця зниклим безвісти;
- перебування військовослужбовця у полоні;
- перебування військовослужбовця на лікуванні понад один місяць (зокрема, у зв’язку з пораненням, контузією, травмою або каліцтвом);
- перебування військовослужбовця у розшуку у зв’язку із самовільним залишенням військової частини або дезертирством;
- звільнення військовослужбовця з військової служби;
- відмови військовослужбовця від транспорту на користь іншого військовослужбовця.
У разі настання цих обставин тимчасовий державний облік можна поновити за заявою одного з військовослужбовців, зазначених у акті приймання-передачі. Якщо дані про військових, які мають пріоритетне право на облік, відсутні, сервісний центр повідомляє підрозділ, де військовослужбовець проходив службу, про необхідність відомчої реєстрації транспортного засобу.
Нормативи щодо працевлаштування осіб з інвалідністю
Підприємства, установи та організації, а також фізичні особи — підприємці, які використовують найману працю, мають обов’язок створювати робочі місця для осіб з інвалідністю.
Роботодавці повинні забезпечувати умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації та надавати соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством. Ці державні вимоги сприяють працевлаштуванню осіб, які отримали інвалідність внаслідок війни.
В Україні встановлено нормативи щодо створення робочих місць, недотримання яких передбачає застосування адміністративно-господарських санкцій, що спрямовуються до спеціального фонду держбюджету для підтримки та соціального захисту осіб з інвалідністю.
Створення безбар’єрного суспільства — це не лише вимога закону, а й важливий вибір для кожного з нас.
Своєчасна виплата пенсій для 10 мільйонів пенсіонерів: Рахункова палата провела аудит стійкості ПФУ
Рахункова палата провела аудит ПФУ та підтвердила, що в умовах війни й обмежених ресурсів Уряду України вдалося забезпечити стабільність роботи пенсійної системи.
Зокрема, здійснено своєчасну виплату пенсій для понад 10 мільйонів пенсіонерів, та проведено заплановані перерахунки.
Забезпечення стійкості пенсійної системи стало можливим завдяки коштам Проєкту РЕАСЕ, зокрема й Уряду США, які дали змогу відшкодувати майже половину видатків на виплату усіх пенсій і в повному обсязі відшкодувати зобов’язання державного бюджету перед ПФУ (12,7 мільярда доларів). Рахункова палата відзначила позитивні зміни у системі контролю за виплатами. Нові механізми верифікації пенсійних виплат дали змогу значно зменшити ризики переплат і нецільового використання коштів.
У ході аудиту виявлено фактори, що обтяжують бюджет ПФУ. Зокрема, недосконалість законодавства з питань пенсійного забезпечення деяких категорій пенсіонерів, осіб, що проживають у зонах радіоактивного забруднення, та осіб з інвалідністю. Це спричиняє подання судових позовів для отримання необґрунтованих підвищених пенсій.
Мінсоцполітики дякує Рахунковій палаті за проведення аудиту, який відзначає результати роботи Уряду та окреслює проблеми, над якими вже триває активна робота. Надані рекомендації стануть корисним інструментом, що дасть змогу підвищити ефективність системи та сприятиме зміцненню стійкості ПФУ в умовах кризових явищ.
Для довідки: аудит тривав із лютого по вересень 2024 року відповідно до Міжнародних стандартів вищих органів аудиту (ISSAI), методології проведення Рахунковою палатою аудиту ефективності та за методологічної підтримки експертів Центру досконалості аудиту (CAE) Офісу урядової підзвітності США (GAO). У межах аудиту проаналізовано нормативно-правове забезпечення, фінансові показники діяльності ПФУ за 2021—2024 роки, ефективність управління ресурсами та рівень взаємодії з Мінфіном і Мінсоцполітики з досліджуваних питань.
Для налагодження ефективного процесу виплат соціальних допомог: розроблено проєкт «Електронний кабінет банку»
У Мінсоцполітики розпочали процес долучення банківських установ, а також «Укрпошти» до тестування «Електронного кабінету банку та «Укрпошти» на соціальному вебпорталі електронних послуг Мінсоцполітики.
Проєкт впроваджується спільно з Мінсоцполітики та ДП ІОЦ для співробітників уповноважених банків, які здійснюють виплати державних соціальних допомог, і мають технічну можливість використовувати функціонал «Електронного кабінету банку». Реалізація проєкту важлива для пришвидшення й автоматизації процесу виплат соціальних допомог людям, які їх потребують, що є одним із пріоритетів роботи Мінсоцполітики.
Сьогодні процес виплат соціальних допомог відбувається за особистої участі соціальних працівників, які передають виплатні відомості в банківські установи (наприклад, на USB-флеш-накопичувачах), що займає багато часу, оскільки банки опрацьовують документи, перевіряючи дані у відповідних реєстрах. Цей процес поки що не є повністю автоматизованим, а отже є менш ефективним.
Як проєкт «Електронний кабінет банку» спростить доступ до виплат людям?
З новим функціоналом Кабінету банку процес виплат соціальних допомог стане значно простішим, адже обмін виплатними відомостями відбуватиметься онлайн. Це дасть змогу не лише автоматизувати та прискорити обробку та верифікацію даних людей, які потребують виплат, а й зробить процес виплат державних соціальних допомог ефективнішим.
Електронний кабінет банку вже доступний для тестування на соціальному вебпорталі електронних послуг Мінсоцполітики (https://elcab.ioc.gov.ua/welcome) для банків.
Які можливості надає Електронний кабінет банку для органів соціального захисту населення (ОСЗН):
- можливість передання електронних виплатних відомостей від органів соціального захисту населення до банків;
- формування та передача виплатних відомостей із обов’язковим використанням посадового кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
Для початку роботи в Електронному кабінеті банку потрібно:
- перевірити наявність укладеного договору про надання послуг у сфері інформатизації з ДП ІОЦ;
- надати відповідні сертифікати підпису та шифрування, які будуть завантажені до програмного забезпечення для надання доступу — на електронну адресу: akirilichenko@ioc.gov.ua
Як увійти до Електронного кабінету банку: перейдіть за посиланням: https://elcab.ioc.gov.ua/welcome та оберіть роль «Спеціаліст банку», використовуючи ваш посадовий КЕП для доступу.
Субсидія на оренду житла для ВПО
Внутрішньо переміщені особи зможуть отримати державну субсидію на оренду житла. Ця ініціатива спрямована на підтримку родин переселенців, які вимушені винаймати житло, що створює значне навантаження на їхній сімейний бюджет.
Зокрема, право на субсидію матимуть родини, які витрачають на оренду житла понад 30% сукупного доходу. Обов’язковою умовою для її отримання є наявність орендного договору. У свою чергу орендодавцям це дає змогу компенсувати вартість на податки з отриманого прибутку.
Призначення субсидій на оренду житла для ВПО розпочнеться з середини січня 2025 року.
Соціальний супровід при працевлаштуванні
Соціальний супровід при працевлаштуванні та на робочому місці — це комплекс заходів, які здійснюються протягом визначеного строку з метою підтримки осіб у подоланні життєвих труднощів, відновленні та підвищенні їх соціального статусу.
Такий супровід допомагає людям долати психологічні бар’єри, невпевненість у власних силах, а також здобути необхідні навички для подальшої роботи.
Соціальна послуга особливо актуальна для людей, які стикаються з труднощами самостійного працевлаштування, зокрема для осіб з інвалідністю, ветеранів, молоді без досвіду роботи, людей літнього віку та осіб, які з різних причин перебувають у складних життєвих обставинах.
Детальніше про послугу: http://surl.li/sllbmj.
Фото rada.gov.ua.
Пресслужба Апарату Верховної Ради України