Двадцять провідних компаній України підписали Принципи бізнесу, дружнього до ветеранів і ветеранок
На Саміті СЕО 2024 відбулася презентація Принципів бізнесу, дружнього до ветеранів і ветеранок. Їх розробила українська медіакомпанія Starlight Media за експертної підтримки Veteran Hub, у колаборації з виданням Forbes Ukraine та за підтримки Міністерства у справах ветеранів України.
Цей документ об’єднує 12 ключових принципів, які навігують компанії до правильних підходів і комплексного розуміння дій і можливостей бізнесу у підтримці ветеранів, ветеранок та їхніх сімей.
Вони стали потужною публічною домовленістю українського бізнесу — діяти в інтересах справедливої підтримки наших Захисників та Захисниць та їхніх сімей у всіх сферах діяльності: на робочому місці, у продуктах і сервісах, у закупівлях, комунікаціях, маркетингу та у взаємодії зі спільнотами.
Міністерка у справах ветеранів Наталія Калмикова, яка взяла участь у Саміті СЕО, акцентувала увагу на важливості впровадження прогресивних корпоративних стандартів для адаптації ветеранів і ветеранок на робочих місцях.
«Ця подія — дуже важливий сигнал від бізнесу до бізнесу щодо інтеграції ветеранів до своїх команд. Дуже важливо, що ця ініціатива виходить від лідерів українського підприємництва, які беруть на себе таку відповідальність. У свою чергу, Міністерство ветеранів розробляє методичні рекомендації для представників бізнесу щодо інтеграції ветеранів, впроваджує якісні державні політики та допомагає підприємствам налагоджувати роботу, спрямовану на працевлаштування, освіту та профорієнтацію ветеранів. Закликаю український бізнес підписувати ці принципи і запроваджувати їх, підсилюючи наших найсильніших громадян!» — наголосила Наталія Калмикова, міністерка у справах ветеранів.
Під час Саміту СЕО 20 великих українських компаній, лідерів своїх індустрій, уже стали підписантами принципів на підтримку підтримки ветеранів, ветеранок, їхніх сімей і родин полеглих.
Документ підписали:
Олександр Богуцький, СЕО Starlight Media;
Олександр Комаров, президент компанії «Київстар»;
Сергій Гришков, СЕО Uklon;
Олена Плахова, членкиня ради директорів «Нової пошти»;
Тарас Панасенко, співвласник та генеральний директор магазинів побутових товарів «Аврора»;
Марія Стефанишин, адміністративна директорка «Кормотех»;
Андрій Обрізан, генеральний директор фармацевтичної компанії «Дарниця»;
Ірина Шинкаренко, заступниця голови товариства «Епіцентр»;
Сергій Наумов, голова правління «Ощадбанку»;
Оксана Журович, СЕО OMD Group;
Лариса Чернишова, заступниця голови правління з питань фінансів, виконувачка обов’язків голови правління «Приватбанку»;
Ярослав Пахольчук, СЕО 1+1 Media;
Анастасія Фролова, генеральна менеджерка SOFTSERVE в Україні;
Андрій Коротков, генеральний директор «ІНТЕРПАЙП»;
Володимир Костюк, СЕО FARMAK;
Степан Мітіш, віцепрезидент, голова ЕРАМ Україна;
Віктор Лотоус, голова правління ПРАТ «Полтавський ГЗК» FERREXPO POLTAVA MINING;
Андрій Крупа, СEO ELEKS;
Юрій Сорочинський, генеральний директор Nemiroff;
Андрій Пивоварський, СЕО WOG.
Кожна компанія може самостійно визначити, які принципи для неї є першочерговими у роботі, які саме проєкти та рішення допомагатимуть організації найкраще забезпечити кожен із цих принципів.
Саміт СЕО 2024 організовано журналом Forbes Ukraine. Захід став важливим майданчиком для обговорення нових ідей та інноваційних підходів в управлінні бізнесом.
«Час створювати своє: гранти для ветеранів та другого з подружжя»: у ТРЦ Gulliver відкрилася виставка, присвячена ветеранському бізнесу
У столиці в ТРЦ Gulliver відкрилася виставка «Час створювати своє: гранти для ветеранів та другого з подружжя». Головна мета — привернути увагу до ветеранського бізнесу і показати можливості грантової програми «Власна справа», яка доступна для ветеранів та їхніх партнерів чи партнерок.
Під час заходу Перша віцепрем’єр-міністерка — міністерка економіки Юлія Свириденко розповіла про проєкти та ініціативи Мінекономіки для українських ветеранів, а також поділилася планами міністерства щодо майбутніх запусків.
На виставці презентували 11 ветеранських бізнесів, які запустили чи масштабували за кошти грантів «Власна справа». Серед них — кав’ярні, спортзали, салони краси, школи тощо.
Відвідувачі змогли ознайомитися, як ветерани чи їх подружжя проходять шлях від ідеї та бізнес-плану до отримання гранту і реалізації власних задумів.
Зокрема, на виставці були представлені: кав’ярня «Тихе місце», яка вже масштабувалася в мережу, логопедичний центр M.KIDS, на реалізацію якого власниця отримала два гранти від держави, дитячий садок Sadok Begood, який пережив релокейт і перезапуск у новому місті, та інші проєкти грантерів.
«Грантова програма «Власна справа» реалізується вже 2 роки. За цей час 1159 ветеранів і ветеранок сумарно отримали понад 550 млн грн на створення чи масштабування бізнесу. Найбільш поширений грант — 500 тис. грн. І що дуже важливо — вони не лише втілюють власні бізнес-мрії, але також дають людям роботу і підтримують бюджет податками. За час дії програми ветеранки і ветерани створили понад 2 тисячі нових робочих місць. Тож ми щиро сподіваємося, що ветеранських бізнесів ставатиме дедалі більше», — зазначила Юлія Свириденко.
Також під час відкриття виставки «Час створювати своє: гранти для ветеранів та другого з подружжя» провели панельні дискусії з представниками українського бізнесу. Серед них — Нова пошта, Еко-лавка, Атлетіко, Franchise Group. Головний фокус — франшиза та масштабування. Підприємці розповіли ветеранам про власний досвід розвитку бізнесу та секрети франчайзингу. Це можливість для дійсних та майбутніх грантерів отримати нові знання та надихнутися новими ідеями, які можна реалізувати у власних проєктах.
«Людина — наша найбільша цінність. Дуже важливо, щоб українці, які сміливо захищають нас на фронті, могли реалізувати свої можливості в тилу. Приклади наших грантерів — ветеранів, ветеранок, їхніх дружин чи чоловіків — мають надихати якомога більше людей долучатися до програм Міністерства економіки, отримувати гранти, втілювати власні бізнес-ідеї та розширювати свій потенціал. Це серед наших пріоритетів», — зауважила заступниця міністра економіки Тетяна Бережна.
Нагадаємо, «Власна справа» — грантова програма Міністерства економіки для створення чи розвитку ветеранського бізнесу. Податися на грантову програму можуть учасники бойових дій чи особи з інвалідністю внаслідок війни, а також другий із подружжя. Прийом заяв здійснюється через портал Дія.
Служба зайнятості змінює свої підходи на ринку праці
Служба змінює свої підходи на ринку праці. Про це на Київському економічному міжнародному форумі розповіла директорка Державної служби зайнятості Юлія Жовтяк. Служба не лише реєструє безробітних та виплачує допомогу по безробіттю, як це було ще кілька років тому. Сьогодні це сучасна інституція, яка активно підтримує і допомагає кожному українцю, який бажає працювати, пропонує цілий спектр сервісів та можливостей.
Що вже змінилося?
Служба орієнтована на потреби шукачів роботи та вже присутня на вільному ринку праці, тобто використовує не лише власну базу вакансій, а й залучає дані таких гравців, як Work.ua, robota.ua та інших.
Також для підтримки самозайнятості українців служба пропонує гранти на відкриття власного бізнесу та ваучери на навчання. Ці опції доступні для ветеранів/ветеранок та членів їх сімей.
Служба орієнтована на потреби роботодавця. На центральному рівні створений окремий підрозділ, який займається суто великим бізнесом.
Служба доступна завдяки більш ніж 500 офісам та робочим місцям у ЦНАПах по всій Україні, де надають безплатні послуги.
Далі — ще більше програм та сервісів, мотиваційних проєктів та спрощення процедур.
Пільги на оплату комунальних послуг для військових: що варто знати
Захисники, які сьогодні боронять (або боронили) Україну, мають право на пільги з оплати житлово-комунальних послуг.
Відповідно до чинного законодавства, сюди входять послуги:
- з управління багатоквартирним будинком,
- з постачання та розподілу природного газу, електричної енергії, з постачання гарячої води, теплової енергії для опалення,
- централізованого водопостачання, централізованого водовідведення,
- вивезення сміття.
Також надаються пільги на придбання твердого палива і скрапленого газу.
Хто може отримати пільгу?
- учасники бойових дій — 75% знижки на оплату житлово-комунальних послуг у межах встановлених норм;
- учасники війни — 50% знижки;
- особи з інвалідністю внаслідок війни — 100% знижки;
- члени сімей загиблих — 50% знижки.
Куди звернутися для призначення пільги?
Необхідно звернутися до органу Пенсійного Фонду, подати заяву особисто в будь-якому із сервісних центрів ПФУ або направити її поштою.
Також заяви з необхідними документами та відомостями приймаються у виконавчих органах сільських, селищних, міських рад відповідних громад або військових адміністрацій у ЦНАПах.
Якщо маєте доступ до інтернету, то найзручніше це зробити онлайн:
- через вебпортал електронних послуг ПФУ (тоді на порталі необхідно авторизуватися за допомогою електронного підпису, в розділі «Всі послуги» обрати — «Заява на житлову субсидію чи пільгу». І далі заповнити запропоновані форми);
- або через мобільний додаток Пенсійного фонду.
Які документи потрібні для оформлення пільги?
- паспорт;
- документ, що підтверджує право на пільгу (наприклад, посвідчення УБД);
- обліковий номер реєстраційної картки платника податків.
У заяві також зазначаються реквізити організацій, що надають послуги, особові рахунки в них.
Цьогоріч оформлення пільги для ветеранів війни було значно спрощено, а кількість документів, необхідних для її оформлення, зменшено. Тому вам залишиться лише подати до ПФУ відповідну спрощену заяву (про взяття на облік пільговика і про призначення пільги одночасно). Раніше це були два окремі процеси.
Важливо: якщо військовослужбовець, який має відповідний статус, перебуває на фронті чи в госпіталі, чи з якихось інших причин не має можливості особисто подати заяву, за нього це можуть зробити члени родини, на яких поширюється пільга. Наприклад, непрацездатні батько чи мати, чоловік або дружина. Для цього потрібно буде долучити документ, який підтверджує ваш родинний зв’язок. Це може бути свідоцтво про одруження, свідоцтво про народження тощо.
Вашу заяву Пенсійний фонд розгляне протягом 10 днів, і протягом 3 днів обов’язково повідомить про прийняте рішення.
Як працює пільга?
Пільги на оплату житлово-комунальних послуг монетизовано, тобто вони надаються у грошовій формі.
Натомість ви маєте щомісяця самостійно сплачувати повну вартість житлово-комунальних послуг. А Пенсійний фонд виплачуватиме вам суму пільги, перераховуючи її на банківський рахунок, відкритий в уповноваженому банку, або через відділення АТ «Укрпошта». Спосіб виплати зазначається у заяві.
Зміни до граничних цін на високофункціональні протези нижніх кінцівок для учасників бойових дій
В Україні набрали чинності зміни до граничних цін на високофункціональні протези нижніх кінцівок для учасників бойових дій.
Також Уряд ухвалив рішення, яким спрощено процедуру заміни приймальної гільзи (куксоприймача), що дає змогу скоротити час її заміни.
Якщо вартість заміни приймальної гільзи не перевищує 15% вартості протеза, рішення про заміну прийматиме винятково комісія протезно-ортопедичного підприємства. Крім того, військовослужбовцям із ампутаційними куксами гарантується направлення на довічне забезпечення допоміжними засобами реабілітації (за винятком крісел колісних з електроприводом та електроскутерів).
У «Резерв+» доступна онлайн-відстрочка від мобілізації: її оформити, зокрема, можуть люди з інвалідністю
Відтепер у мобільному застосунку «Резерв+» від Міністерства оборони України можна оформити відстрочку від мобілізації онлайн. Сервіс доступний, зокрема, для людей з інвалідністю.
Оновлена версія застосунку вже доступна в AppStore та PlayMarket.
Можливість оформити онлайн-відстрочку мають:
- люди з інвалідністю, які мають актуальне пенсійне посвідчення, що підтверджує отримання пенсії по інвалідності;
- студенти та аспіранти, які здобувають послідовну освіту. Наприклад, після бакалавра здобувають ступінь магістра. Або ж після магістратури навчаються на аспірантурі.
Зверніть увагу: зараз, на першому етапі, такою опцією можуть скористатися лише особи з інвалідністю, які мають пенсійне посвідчення. Це вдалося реалізувати завдяки обміну інформацією з Пенсійним фондом України.
У планах — розширити сервіс, щоб охопити якнайбільше людей з інвалідністю. Так, раніше Мінсоцполітики та Міноборони уклали договір про інформаційну взаємодію. Він передбачає, що Мінсоцполітики передаватиме дані про осіб з інвалідністю. Тож згодом, на другому етапі, онлайн-відстрочка буде також доступна для людей з інвалідністю, які зареєстровані в Централізованому банку даних з проблем інвалідності (ЦБІ).
«Ми чітко розуміємо запити громадян, тож активно працюємо з Міноборони за підтримки міжнародних партнерів над втіленням проєкту в найкоротші терміни. Наша спільна мета — забезпечити максимальну зручність і доступність для людей з інвалідністю, гарантуючи, що процес підтвердження відстрочки буде простим для кожного», — сказав Костянтин Кошеленко, заступник міністра соціальної політики України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації (CDTO).
Зараз, щоб скористатися автоматичною відстрочкою, необхідно авторизуватися у «Резерв+» і надіслати запит. Система перевірить, чи маєте ви право на відстрочку. Якщо так, то цей статус відобразиться в електронному військовому документі.
«Українці зможуть не стояти у чергах і не збирати папірці, щоб подовжити відстрочку кожні три місяці. З працівників ТЦК зніметься джерело додаткового навантаження. Найголовніше — запуском онлайн-відстрочок ми продовжуємо поповнювати екосистему продуктів для військовозобов’язаних, що допомагають їм розв’язувати питання не у чергах, а за допомогою кількох хвилин і смартфону», — зазначила Катерина Черногоренко, заступниця міністра оборони з питань цифровізації (CDTO).
Запуск сервісу реалізовано Міністерством оборони України у співпраці з Міністерством освіти і науки України, Міністерством соціальної політики України, Міністерством юстиції України, Пенсійним фондом України за підтримки Європейського Союзу в межах проєкту DT4UA, що впроваджує Академія електронного управління (Естонія), а також Офісу ефективного регулювання BRDO.
Пресслужба Апарату Верховної Ради України.