Комітет з питань інтеграції України до ЄС на засіданні 14 листопада розглянув проєкт закону № 11462 (https://itd.rada.gov.ua/billinfo/Bills/Card/44660) про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення правил фінансування виборчих кампаній та здійснення контролю виборчих фондів. Проєкт пропонує зміни до Виборчого кодексу України, Закону України «Про політичні партії в Україні» та Закону «Про Центральну виборчу комісію». Зокрема, пропонує визначити порядок та процедуру подання звітів про надходження та використання коштів виборчих фондів на всіх типах виборів до інформаційно-комунікаційної системи; забезпечити доступ виборців до інформації про рух коштів та звітів про надходження і використання коштів виборчих фондів та узгодити обмеження та ліміти щодо добровільних внесків до виборчих фондів. Комітет ухвалив висновок, що проєкт закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України та європейським стандартам.
Також на засіданні Комітет розглянув та ухвалив висновки щодо таких законопроєктів:
- проєкт закону № 0291 (https://itd.rada.gov.ua/billinfo /Bills/Card/45143) про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Королівства Бельгія про технічне та фінансове співробітництво. Угода спрямована на створення рамкових умов для залучення технічної та фінансової допомоги з Бельгії. Також у ній визначені види та форми надання допомоги; компетентні органи для представлення сторін у питаннях, що стосуються реалізації Угоди; пільги, привілеї та імунітети в рамках реалізації програм та проєктів технічної та фінансової допомоги, у тому числі для Представництва Enabel та міжнародного персоналу. Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроєкт №0291 за основу та в цілому;
- проєкт закону № 12021 (https://itd.rada.gov.ua/billInfo /Bills/Card/44846) про внесення змін до Цивільного кодексу України щодо удосконалення договірного регулювання споживчих відносин. Документ пропонує запровадити у Цивільному кодексі України положення щодо споживчого договору та уточнити окремі законодавчі положення цього Кодексу стосовно суб’єктного складу публічного договору. За висновком Комітету, проєкт закону не суперечить Угоді про асоціацію та праву Європейського Союзу;
- проєкт закону № 12117 (https://itd.rada.gov.ua/billinfo /Bills/Card/45012) про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення функціонування індустріальних парків. Законопроєкт, як зазначено в пояснювальній записці до нього, розроблено з метою усунення надмірних регуляторних бар’єрів та покращення нормативного регулювання діяльності індустріальних парків в Україні. За висновком Комітету, законопроєкт частково враховує міжнародно-правові зобов’язання України у сфері європейської інтеграції, та потребує доопрацювання;
- проєкт закону № 12150 (https://itd.rada.gov.ua/billinfo /Bills/Card/45101) про внесення змін до деяких законів Укра-їни щодо імплементації норм законодавства Європейського Союзу з питань електронних комунікацій. Законопроєкт, як зазначено в обґрунтуванні, розроблено для наближення законодавства України до права ЄС відповідно до переліку і умов, визначених у Додатку XVII «Нормативно-правове наближення» до Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Ухвалення законопроєкту, йдеться в обґрунтуванні, також допоможе виконати заходи для поступової інтеграції до Єдиного цифрового ринку ЄС, а саме — отримання Україною режиму внутрішнього ринку з ЄС в частині послуг роумінгу. Комітет ухвалив висновок, що проєкт закону не суперечить Угоді про асоціацію та праву Європейського Союзу;
- проєкт закону № 11273 (https://itd.rada.gov.ua/billinfo /Bills/Card/44267) про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання кредиторської заборгованості підприємств тепло-, водопостачання та водовідведення. Проєкт, зо-крема, пропонує вдосконалити механізм формування та встановлення тарифів на теплову енергію; уточнити та конкретизувати повноваження Кабміну та органів місцевого самоврядування у сфері теплопостачання; встановити чіткі вимоги щодо укладання теплопостачальною організацією (виконавцем комунальних послуг) договорів у багатоквартирних будинках. За висновком Комітету, проєкт закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням
України в сфері європейської інтеграції;
- проєкт закону № 11273-1 (https://itd.rada.gov.ua/billinfo /Bills/Card/44372) про внесення змін до деяких законів України з метою фінансової стабілізації сфери теплопостачання та окремих сегментів ринку природного газу. Як зазначено у пояснювальній записці, законопроєкт пропонує врегулювати проблемні питання діяльності підприємств теплової генерації, що призвели до накопичення кредиторської заборгованості цих підприємств за спожитий природний газ та інші енергоносії. Документ пропонує удосконалити механізми урегулювання боргів з урахуванням чинників їхнього виникнення та з використанням ринкових механізмів урегулювання. Комітет ухвалив висновок, що проєкт закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції;
- проєкт закону № 3927 (https://itd.rada.gov.ua/billinfo /Bills/Card/3475) про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту. На думку ініціатора законопроєкту, створення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту (НКРТ) спри-ятиме розвитку вільного та інвестиційно привабливого ринку транспортних послуг. НКРТ буде формувати тарифи на послуги суб’єктів природних монополій, видавати ліцензії на право здійснення діяльності в сфері залізничного транспорту, перевіряти виконання ліцензійних умов тощо. За висновком Комітету, проєкт закону за своєю метою не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України, водночас, потребує доопрацювання з метою приведення у відповідність до положень Директиви 2012/34/ЄС;
- проєкт закону № 9504 (https://itd.rada.gov.ua/billInfo /Bills/Card/42326) про внесення змін до деяких законів України щодо доступу до інформації, необхідної для надання адміністративних послуг у сфері дорожнього руху. Метою проєкту, як вказано в обґрунтуванні, є надання права територіальним органам Міністерства внутрішніх справ України на отримання з реєстрів та баз даних державних органів, зокрема, з Єдиного державного демографічного реєстру, інформації, необхідної для допуску громадян до керування транспортними засобами, для державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів. Комітет ухвалив висновок, що проєкт закону не суперечить Угоді про асоціацію, однак потребує доопрацювання з метою врахування принципу правової визна-ченості;
- проєкт закону № 11277 (https://itd.rada.gov.ua/billInfo /Bills/Card/44271) про внесення змін до Кримінального кодексу України, Кримінального процесуального кодексу України та деяких інших законів щодо усунення правової невизначеності окремих складів кримінальних правопорушень. За висновком Комітету, проєкт закону не суперечить цілям Угоди про асоціацію та міжнародно-правовим зобов’язанням України;
- проєкт закону № 11296 (https://itd.rada.gov.ua/billInfo /Bills/Card/44301) про внесення змін до статті 106 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» щодо своєчасного розгляду судових справ. Законопроєктом пропонується внести зміни до пункту 2 частини першої статті 106 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», якими передбачено закріпити навмисне порушення суддею строку розгляду справи, визначеного процесуальним законом, серед підстав дисциплінарної відповідальності. За висновком Комітету, проєкт закону не відповідає принципу правової визначеності та потребує узгодження із зобов’язаннями України в рамках правових механізмів Ради Європи;
- проєкт закону № 12078 (https://itd.rada.gov.ua/billinfo /Bills/Card/44952) про внесення змін до пункту 8 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України щодо оподаткування за нульовою ставкою податку на додану вартість товарів та послуг, які безпосередньо виготовляються підприємствами та організаціями громадських об’єднань осіб з інвалідністю. Метою проєкту закону є збереження чинних податкових пільг, передбачених для підприємств та організацій громадських об’єднань осіб з інвалідністю. Комітет ухвалив висновок, що положення проєкту закону не відповідають acquis ЄС, зокрема Директиві 2006 /112/ЄС, водночас необхідно провести додаткову оцінку на-скільки до положень проєкту закону можуть бути застосовані статті 472 «Заходи, пов’язані з суттєвими інтересами безпеки» та 143 «Винятки, пов’язані із безпекою» Угоди про асоціацію;
- проєкт закону № 12103 (https://itd.rada.gov.ua/billinfo /Bills/Card/45006) про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо державної підтримки кінематографії в Україні. Законопроєкт пропонує продовжити (на період дії воєнного стану та 12 місяців після його припинення чи скасування) дію пільги із сплати податку на додану вартість операцій з постачання національних фільмів. За висновком Комітету, положення проєкту закону не відповідають acquis ЄС, зокрема Директиві 2006/112/ЄС, водночас потребує додаткового аналізу, наскільки можуть бути застосовані норми цього законопроєкту з метою досягнення цілей, передбачених статтями 472 «Заходи, пов’язані з суттєвими інтересами безпеки» та 143 «Винятки, пов’язані із безпекою» Угоди про асоціацію;
- проєкт закону № 12110 (https://itd.rada.gov.ua/billinfo /Bills/Card/45011) про внесення змін до статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо умов застосування переговорної процедури закупівлі акціонерним товариством «Національна суспільна телерадіокомпанія України». Проєкт пропонує зміни до статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме доповнити її пунктом, в якому передбачається застосування переговорної процедури закупівлі акціонерним товариством «Національна суспільна телерадіокомпанія України» товарів, робіт, послуг для виробництва аудіовізуального продукту (програм, фільмів, аудіовізуальних творів) спільно з українськими та/або іноземними виробниками. Комітет ухвалив висновок, що Положення проєкту закону не відповідають міжнародно-правовим зобов’язанням в сфері європейської інтеграції;
- проєкт закону № 10249 (https://itd.rada.gov.ua/billInfo /Bills/Card/43184) про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення механізму запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі. Відповідно до пояснювальної записки проєкт закону розроблено з метою удосконалення механізму запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі у зв’язку з ратифікацією Конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу із цими явищами (Стамбульської конвенції). За висновком Комітету, проєкт закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням
України у сфері європейської інтеграції та у рамках членства у Раді Європи.
Пресслужба Апарату Верховної Ради України.