На засіданні 29 листопада Комітет з питань інтеграції України до ЄС розглянув проєкт закону № 12111 (https://itd.rada.gov.ua/billinfo/Bills/Card/45014) про внесення змін до деяких законів України щодо діяльності медіа. Законопроєкт, зокрема, пропонує:

-   уточнити реєстраційні та ліцензійні процедури;

-  уточнити процедури призначення Верховною Радою України членів Національної ради;

-   визначає згідно міжнародних стандартів і на вимогу ЄС гарантії незалежності регулятора, зокрема у частині фінансування Національної ради на час дії воєнного стану;

-   пропонує вдосконалити процедуру блокування аудіовізуальних медіа-сервісів на замовлення та сервісів провайдерів аудіовізуальних сервісів держави-агресора;

-   запровадити на час дії Розділу ІХ Закону України «Про медіа» механізм оцінки Національною радою відповідності вимогам закону контенту (мова ворожнечі, дискримінація, контент держави-агресора згідно зі статтею 119 закону) онлайн-медіа, які звертаються за реєстрацією;

-   більш чітко визначити регулювання спеціалізованих друкованих видань та інші.

Комітет ухвалив висновок, що проєкт закону за своєю метою не суперечить Угоді про асоціацію та праву Європейського Союзу, разом з цим потребує додаткового опрацювання та/або проведення відповідних консультацій зі Стороною ЄС.

Також на засіданні члени Комітету розглянули та ухвалили рішення щодо таких законопроєктів:

-    проєкту закону № 0292 (https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/45227) про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Фінляндської Республіки про здійснення оплачуваної діяльності членами сімей співробітників їхніх дипломатичних місій, консульських установ або представництв при міжнародних урядових організаціях. У пояснювальній записці вказано, що укладення Угоди сприятиме подальшій реалізації права на працю, підтримці рівня кваліфікації та отриманню можливостей для подальшого професійного розвитку членів сімей співробітників дипломатичних представництв та консульських установ України у Фінляндії. Комітет Верховної Ради України з питань інтеграції України до Європейського Союзу вирішив рекомендувати Верховній Раді України прийняти його за основу і в цілому;

-    проєкт закону № 12088 (https://itd.rada.gov.ua/billinfo/Bills/Card/44972) про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України та Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» щодо встановлення відповідальності за злочинне переслідування (сталкінг). Відповідно до пояснювальної записки проєкт закону розроблено для посилення захисту осіб, які постраждали від домашнього насилля, виокремлення та встановлення відповідальності за такий вид насильства, як сталкінг. Зокрема, пропонується доповнити Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» визначеннями нових термінів «злочинне переслідування (сталкінг)» та «кіберпереслідування» як форм психологічного насилля. За висновком Комітету, проєкт закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та у рамках членства у Раді Європи, але потребує суттєвого доопрацювання з метою повного врахування Стамбульської конвенції та Директиви 2024/1385/ЄС;

-    проєкт закону № 12172 (https://itd.rada.gov.ua/billinfo/Bills/Card/45147) про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення адміністративної відповідальності за систематичні порушення правил дорожнього руху. Запропонованим законопроєктом КУпАП пропонується доповнити статтю 122 новими частинами, якими визначатиметься адміністративна відповідальність за повторне порушення проїзду пішохідних переходів, ненадання переваги у русі пішоходам на нерегульованих пішохідних переходах, проїзд на заборонний сигнал світлофора або жест регулювальника, порушення правил проїзду перехресть, порушення правил обгону і зустрічного роз’їзду. За повторне вчинення зазначених порушень протягом року після накладення штрафу за такі порушення передбачається накладення штрафу в розмірі шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

У разі вчинення зазначених порушень особою, яка двічі протягом року піддавалася адміністративному стягненню за будь-яке із перелічених правопорушень, передбачається накладення штрафу в розмірі ста п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права керування транспортними засобами на строк від шести місяців до одного року. Комітет ухвалив висновок, що проєкт закону не суперечить Угоді про асоціацію та міжнародно-правовим зобов’язанням України;

-    проєкт закону № 12022 (https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/44869) про внесення змін до Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України щодо визначення особливостей застосування антикорупційних обмежень та врегулювання конфлікту інтересів в умовах проходження військової служби. Законопроєкт пропонує зміни до статей 11, 36, 37, 59 Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України. На думку ініціатора законопроєкту, проєкт дозволить визначити особливості застосування антикорупційних обмежень до військовослужбовців та запровадити механізми врегулювання конфлікту інтересів в умовах проходження військової служби. За висновком Комітету, законопроєкт не суперечить Угоді про асоціацію та міжнародно-правовим зобов’язанням України.

Пресслужба Апарату Верховної Ради України.