Шість кейсів віри в Перемогу, або хто будує заводи в Україні. Про це розповідає заступник Голови Комітету з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський.

«Якщо узагальнювати, нові інвестиційні кейси в умовах постійних повітряних тривог — це не тільки про холодний розрахунок. Коли рада директорів або персонально власник транснаціональної компанії ухвалює рішення виділити сотні мільйонів євро на проєкт у країні, що воює, — це ще й потужний акт підтримки українців і віри в нашу Перемогу. Ось конкретні приклади, які наочно доводять цей тренд.

Kronospan: нова виробнича лінія з виробництва плит OSB. Австрійська група Kronospan попри війну активно розвиває індустріальний парк у селі біля Рівного, зосереджений на деревообробці.

Knauf: новий завод з виробництва гіпсокартону. Німецька компанія Knauf почала будівництво в Україні нового заводу з виробництва гіпсокартону та сухих будівельних сумішей на Тернопільщині.

Unilever: новий завод з виробництва засобів гігієни. Британська група Unilever продовжує будівництво в індустріальному парку Біла Церква нового заводу з виробництва засобів особистої гігієни, шампунів та гелів для душу таких відомих брендів, як Dove, Axe та Clear.

Peikko Group: новий завод з виробництва композитних конструкцій. Фінська група Peikko Group Corporation влітку 2024 року почала будівництво нового заводу з виробництва композитних конструкцій в індустріальному парку Біла Церква

Nestle: новий завод з виробництва вермішелі. Швейцарська компанія Nestle завершує будівництво нового заводу з виробництва вермішелі біля Луцька.

Saint-Gobain: новий завод з виробництва будівельних сумішей. Французька компанія Saint-Gobain у листопаді 2024 року відкрила новий завод з виробництва гіпсових сумішей на Прикарпатті.

Деякі з названих компаній донедавна працювали в росії й стикались із жорсткою критикою з цього приводу. Найкращий спосіб відновити свою репутацію після задовгого виходу з росії — будувати заводи в Україні.

Американський експерт з економічного розвитку Браян Мілаковський на презентації дослідження «Промислова політика для виживання України» поділився цікавим спостереженням: попри війну нашу країну у світі продовжують розглядати як привабливий елемент у міжнародних ланцюгах створення доданої вартості. «Вхідним квитком» до цих ланцюгів є ефективна державна економічна політика, потужні перспективи внутрішнього ринку й наявність природних ресурсів.

Якщо всі ці три елементи будуть активними, промислові іноземні інвестиції будуть іти в Україну навіть під час війни.

Пресслужба Апарату Верховної Ради України.