Нещодавно відбулося засідання Комітету з питань антикорупційної політики під головуванням голови Комітету Анастасії Радіної.
Окрім народних депутатів України — членів Комітету участь у засіданні взяли народний депутат України Олексій Мовчан, заступник міністра юстиції України Олександр Банчук, генеральний директор Директорату з питань правової політики Офісу Президента України Віктор Дубовик, Голова Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів Олена Дума.
На засіданні було розглянуто проєкти законів України «Про внесення змін до Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» щодо гарантій незалежності та посилення інституційної спроможності» (реєстр. № 12374), «Про внесення змін до Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» щодо гарантій незалежності та посилення інституційної спроможності» (реєстр. № 12374-1) та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перезавантаження Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, та посилення його інституційної спроможності» (реєстр. № 12374-2).
Водночас ураховуючи, що зазначені проєкти законів України за своєю суттю є альтернативними, народні депутати України — члени Комітету, відповідно до законодавчо закріплених повноважень та процедур, підготували доопрацьований законопроєкт.
Новий проєкт закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення інституційної спроможності Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів та вдосконалення механізмів управління активами» об’єднує в собі запропоновані проєктами законів України реєстр. № 12374, № 12374-1 та № 12374-2 зміни, а також враховує зобов’язання взяті за програмою фінансової підтримки «Ukraine Facility», рекомендації Рахункової палати та інші надані зауваження і пропозиції.
Під час обговорення народні депутати України — члени Комітету підтримали редакцію нового доопрацьованого проєкту закону України, який зокрема пропонує:
- встановити процедуру ідентифікації активу на етапі до вирішення слідчим суддею, судом питання про передачу активу в Національне агентство з метою оцінки економічної доцільності такої передачі;
- визначати вартість активу до його передачі в Національне агентство у разі якщо оцінка майна не здійснювалася або з моменту видачі звіту про оцінку майна минуло понад шість місяців;
- врегулювати процедуру прийняття активів в управління Національним агентством після постановлення відповідної ухвали слідчого судді, суду, а також процедуру зберігання майна до визначення управителя активу та фактичної передачі йому майна або фактичної передачі майна новому власнику (у разі продажу майна);
- залучити до управління активами арбітражних керуючих та приватних виконавців (за умови отримання відповідного сертифікату), визначивши категорії активів, управління якими має здійснюватися відповідними суб’єктами;
- запровадити систему автоматизованого визначення управителів з числа арбітражних керуючих та приватних виконавців.
Також народні депутати України — члени Комітету запропонували при доопрацюванні проєкту закону України до другого читання опрацювати можливість залучення державних виконавців до управління активами, а також механізм залучення до управління активами арбітражних керуючих та приватних виконавців.
Комітет ухвалив рішення: рекомендувати Верховній Раді України при розгляді у першому читанні доопрацьований проєкт закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення інституційної спроможності Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів та вдосконалення механізмів управління активами», внесений народними депутатами України — членами Комітету, прийняти за основу із застосуванням частини першої статті 116 Регламенту Верховної Ради України.
Крім цього, за результатами обговорення у рамках антикорупційної експертизи Комітетом визнано таким, що не відповідає вимогам антикорупційного законодавства проєкт закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення господарської діяльності» (реєстр. № 11392).
Пресслужба Апарату Верховної Ради України.