Комітет з питань інтеграції України до ЄС на позачерговому засіданні 26 лютого розглянув проєкт закону № 12374-д (https://itd.rada.gov.ua/billinfo/ Bills/Card/55774) про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення інституційної спроможності Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів та вдосконалення механізмів управління активами.

За пояснювальною запискою, проєкт спрямований на створення умов для економічно ефективного (самоокупність управління, збереження вартості активів) та корупційно невразливого управління арештованими активами, із забезпеченням балансу публічного та приватного інтересу в кримінальному провадженні та у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави.

Проєкт закону пропонує, зокрема, оновити процедуру відбору керівника та працівників до Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (АРМА) із залученням до складу комісії з відбору незалежних експертів; а також запровадити незалежну зовнішню систему оцінки ефективності діяльності органу. Комітет ухвалив висновок, що проєкт закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, але потребує доопрацювання в частині висловлених зауважень.

Проєкт закону № 4197-д (https://itd.  rada.gov.ua/billinfo/Bills/Card/27690) про ринок деревини. За пояснювальною запискою, метою законопроєкту є комплексне врегулювання відносин, пов’язаних з купівлею-продажем деревини, а також визначення правових, економічних та організаційних засад функціонування ринку деревини, що сприятиме розвитку цього ринку і забезпеченню інтересів усіх його учасників. Члени Комітету ухвали висновок, що положення проєкту закону щодо заборони експорту лісоматеріалів на період дії воєнного стану не відповідають положенням статті 35 Угоди про асоціацію, водночас можуть бути застосовані з метою досягнення цілей, передбачених статтями 472 «Заходи, пов’язані з суттєвими інтересами безпеки» та 143 «Винятки, пов’язані із безпекою» Угоди про асоціацію, що, однак, потребує проведення додаткових консультацій зі стороною ЄС. Положення проєкту Закону потребують доопрацювання з метою приведення у відповідність до принципу правової визначеності, а також в частині здійснення моніторингу та встановлення вимог підтвердження походження деревини.

Проєкт закону № 12368-1 (https://itd.rada.gov.ua/billinfo/ Bills/Card/55553) про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та деяких інших законодавчих актів України щодо утворення та функціонування Київського міського окружного адміністративного суду та Київського міського апеляційного адміністративного суду. Верховна Рада України 9 січня 2025 року прийняла проєкт закону № 12368-1 за основу. Після цього, 11 лютого 2025 року, Комітет з питань правової політики розглянув на своєму засіданні поправки і пропозиції, що надійшли від суб’єктів права законодавчої ініціативи до проєкту № 12368-1, та підготував до другого читання порівняльну таблицю до законопроєкту. Члени Комітету з питань інтеграції України до ЄС ухвалили висновок, що проєкт закону частково відповідає міжнародним зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та потребує доопрацювання з огляду на зазначені зауваження.

Пресслужба Апарату Верховної Ради України.