«Голос України» вже розповідав про проблеми ПАТ «АвтоКрАЗ» — не тільки єдиного вітчизняного підприємства важкого машинобудування, а взагалі єдиного, по суті, виробника українського автомобіля (див. «Голос України» за 3.07.2012). У серії матеріалів «Миготлива аритмія «серця Вітчизни» ми писали, що «кразівці» випускають нову модерну техніку, освоюють нові види продукції, але держава в особі чиновників чомусь вперто заганяє це підприємство «в кювет», віддаючи перевагу машинам іноземного походження.

Час минає, але ситуація, на жаль, не змінюється. Замість розвитку національного автопрому, Україна і далі вкладає гроші у підтримку економіки інших країн. Тим часом кременчуцькі автомобілебудівники створили для українських аграріїв суперавтопоїзд для перевезення зерна — «КрАЗ-6511С4 «Караван». Він призначений для перевезення вантажів по дорогах усіх категорій (навіть здатен здолати ті кілька відсотків, на які, згідно з переможними рапортами, просто ще не встигла «ступити нога» автодорівців), що дуже важливо в наших реаліях.

Технічні характеристики зерновоза нічим не поступаються зарубіжним аналогам, зокрема, шасі обладнано підсиленою балансирною підвіскою задніх мостів, передньою віссю зі збільшеною до восьми тонн вантажопідйомністю, інтегральним рульовим механізмом. Автомобіль та причіп облаштовано надійними і зручними в експлуатації самоскидними платформами. Одне слово, виробники врахували все, аби аграрії були задоволені «Караваном». Не нарікатимуть на «кразівців» і водії. Кабіни оснащено кондиціонером, автономним обігрівачем, спальним місцем, яке може відділятися від основного відсіку шторками. Доповнюють комплектацію приємні дрібниці на кшталт електросклопідйомників, електрокоректора дзеркал, магнітоли, сонцезахисного козирка, дистанційного пульту замикання дверей кабіни.

Потурбувалися виробники і про надійний захист вантажів: є тенти з механізмами для їх розгортання і згортання, змонтовано спеціальні майданчики та допоміжні східці для огляду кузова і вантажу. До речі, прем’єра нової розробки «КрАЗа» відбулася на Сорочинському ярмарку. Тоді присутні керівники уряду й аграрії визнали, що «Караван» вироблено за найвищим стандартом. Але, на жаль, ця висока оцінка не розійшлася відлунням по всій країні, та й далеко не всі хлібороби відвідали Сорочинці. Тому, можливо, про появу нового кременчуцького зерновоза в Україні просто не знають, а чиновники, за звичкою, забувають про підтримку та пропаганду вітчизняного товаровиробника.

Цілком очевидно, не запам’ятали вони і доручення Президента про державну підтримку «КрАЗівських» розробок комунальних автомобілів для міських служб: свого часу Віктор Янукович високо оцінив цю продукцію підприємства. Кременчуцькі автомобілебудівники нині пішли, чи, точніше, поїхали, ще далі: вони створили новий вакуумний підмітально-прибиральний автомобіль з високоефективним газовим двигуном. Автопиловсмоктувач призначено для очищення міських вулиць, стоянок громадського транспорту, великих територій різного призначення, автодоріг, водостічних канав і колодязів. Знову ж таки «зелений» комунальний «прибиральник» на блакитному паливі увібрав у себе все краще, що раніше було створено конструкторами «КрАЗу» —надійність, ефективність, маневреність, комфортність робочого місця водія. Презентація нового вітчизняного «пилотяга» відбулася кілька місяців тому в Одесі. Тоді присутній на цій події віце-прем’єр-міністр Олександр Вілкул визнав: «Цей автомобіль вражає насамперед високою економічністю і низьким рівнем забруднення навколишнього середовища. Саме на таку техніку ми сьогодні робимо ставку. І важливо те, що вона виготовлена в Україні, вітчизняним виробником. Це — гідна відповідь усім імпортним виробникам та достойна альтернатива аналогічній імпортній техніці. Сьогодні уряд визначив пріоритетним у розвитку економіки імпортозаміщення, «КрАЗ» якраз вписується у наші плани...».

Отже, гідна відповідь є. Достойної альтернативи також не бракує. «КрАЗ» вписується в амбітні плани уряду. Здавалось би, чого ще треба для підприємства, за визначенням урядовців, «з величезним потенціалом для забезпечення потреби внутрішнього ринку»? «Дрібниці» — саме цього внутрішнього ринку, місця на якому, як на столичній Бессарабці, займають перекупники, а не виробники. Доки слова не відповідатимуть діям, ставку робитимуть на імпортну техніку, а достойний в усіх відношеннях вітчизняний «КрАЗ» і далі перебуватиме у кюветі. Хто і коли його величезний потенціал нарешті справді використає на пріоритет — розвиток економіки України?

Ефективність роботи цього екологічно чистого красеня-«прибиральника» оцінив і голова КМДА Олександр Попов під час його експлуатаційного випробовування в столиці.

Фото прес-служби ПАТ «АвтоКрАЗ».