Подорожні нотатки з поїздки журналістів Волині в Люблінське воєводство Республіки Польща
 
(Закінчення. Початок у попередньому номері).
 
Ранок зі свіжими газетами
Як журналістам нам, звичайно, цікаво було відвідати редакцію газети «Кур’єр Любельський». Виходить вона шість разів на тиждень, повнокольорова, має безліч додатків. Здивував порівняно невеликий наклад — 14 тисяч. Газета ж цікава і поліграфічно приваблива. Головний редактор видання Даріуш Котларс пояснив це великою конкуренцією серед інших видань, а також інтернет-сайтів. Режим роботи журналістів досить напружений: від 7-ї до 23-ї години. Щоправда, так працюють лише ті, хто готує черговий номер. Розповсюджується «Кур’єр Любельський», як й інші газети, переважно вроздріб. Наступного дня, снідаючи о 8-й ранку в ресторані готелю «Європа», вже мали змогу прочитати і сьогоднішній «Кур’єр Любельський», і «Газету виборчу», і «Річ Посполиту» та інші центральні видання. Тож, гортаючи сторінки цих газет, щиро позаздрив польським колегам, адже «Голос України» навіть у Луцьку можна придбати лише в полудень.
Перш ніж чекати від курки золотих яєць, її треба нагодувати
У Любліні в ті дні відбувся Східний економічний форум «LUB-Іnvest». Ця ділова імпреза в найбільшому в східній Польщі місті є щорічною і покликана налагоджувати взаємовигідні контакти Польщі та ЄС зі східними сусідами, зокрема Україною, Білоруссю, Росією, Молдовою та Казахстаном. До речі, волинська делегація на форумі була найбільшою.
У ході цьогорічного Форуму відбулися дискусії за участю експертів у сфері міжнародної політики, макроекономіки та соціальної відповідальності бізнесу, а також тематичні круглі столи. На економічній секції «EAST ІNVEST» було презентовано інвестиційний потенціал Волинської області.
Завершився форум відвіданням нещодавно збудованого аеропорту «Люблін». Перед цим його учасники побували в спеціальній економічній зоні «ЕURO-PARK MІELEC». Зараз її площа становить лише 116 гектарів, але незабаром вона розшириться до 200. У зоні господарська діяльність звільнена від податку на прибуток, до того ж передбачається надання фінансової допомоги на придбання землі, основних фондів тощо.
Люблін активно співпрацює з бізнесом як через здійснення інвестицій у дорожньо-технічну інфраструктуру, так і через заходи його безпосередньої підтримки. Витрати міста на інвестиції у 2011 році становили 310 мільйонів злотих, в 2012-му — 450, а цього року — 667 мільйонів. Дотація Євросоюзу становила 1,3 мільярда, а разом з допомогою урядових програм ця квота сягне 1,5 мільярда злотих. Зауважимо: населення Любліна налічує сьогодні приблизно 350 тисяч.
Безкриле місто не має майбутнього
Другого дня перебування в Польщі ми відвідали новий аеропорт Любліна. Для волинських журналістів це було цікаво. Адже вже сім років в Луцьку безуспішно вирішується питання про відкриття цивільного летовища. Це при тому, що в обласному центрі є і закритий в 1990-х роках цивільний аеродром із вокзалом, і військовий — з однією з найкращих злітно-посадкових смуг в західному регіоні України, є і принципова згода Міністерства оборони на її спільне використання.
Аеропорт Любліна розташований у містечку Свідники, що за півтора десятка кілометрів від Любліна. Його будівництво, на яке витрачено 420 мільйонів злотих, тривало два роки. Частина цих коштів надійшла з Євросоюзу. За цей час на місці колишнього лісу збудовано злітну смугу завдовжки 2 520 метрів, термінал площею 11 тисяч квадратних метрів, здатний обслужити за рік до мільйона пасажирів. Вже сьогодні Люблін має регулярні авіарейси з Лондоном, Ліверпулем, Дубліном, Осло. Популярністю користуються чартерні рейcи в Єгипет, Грецію, Туреччину, Іспанію, Болгарію.
Цікаво, що пасажири можуть дістатися до аеропорту не лише автобусами і легковими автомобілями, але й залізницею. Колію прокладено просто до термінала, і шість разів на день сюди приходять поїзди. Займає цей шлях з центру Любліна всього п’ятнадцять хвилин.
Вийти з летаргічного сну
Від’їжджаючи зі Свідника, відвідали місцевий супермаркет «Kaufland Polska Markety», в якому поруч з польськими продаються товари з Німеччини. В його заповнених різноманітним крамом залі пригадалося історія з поляком Яном Ґжебським, який 19 років перебував у летаргічному сні. Заснувши в 1988 році в соціалістичній Польщі, він прийшов до тями в 2007 році вже в капіталістичній країні. Найбільше чоловіка після пробудження вразили і прилавки магазинів, на яких було все, чого душа бажає.
Та хоч би як добре  було б у сусідній Польщі, всі ми вже занудьгували за своєю Волинню. Знову приємно вразила своїм облаштуванням наша митниця в Ягодині. Подумалося: можемо, якщо захочемо, і Європі дати фору. Треба насамперед себе вважати європейцями. Приклад сусідньої Польщі показав, як багато отримала вона від співпраці з передовими країнами континенту. Тож і наші рейки потрібно якнайшвидше зістикувати з рейками Євросоюзу. Сподіваємося, що першим кроком до цього стане підписання 28 листопада договору про асоціацію України з Євросоюзом. Після цього, можливо, і ми вийдемо з летаргічного сну, щиро здивувавшись, як довго йшли до цього логічного рішення.
Луцьк — Люблін — Луцьк.
 
У Любліні безліч кафе і ресторанів. 
 
Так затишно виглядає зал для пасажирів аеропорту.
 
Фото автора.