Мультисервісний центр обслуговування запрацював у Львові
11 жовтня у центральному поштамті Львова заплановано урочисте відкриття першого в Україні мультисервісного центру обслуговування споживачів. Директор Львівської дирекції «Укрпошти» Василь Веселий вважає, що основна мета нового центру — це надати можливість отримувати в одному місці цілий спектр найрізноманітніших послуг.
Перші в Україні
— Ми почали працювати ще за кілька днів до офіційного відкриття мультисервісного центру, — розповідає керівник Львівської дирекції «Укрпошти» Василь Веселий. — У центральному поштовому відділенні можна отримати будь-яку адміністративну послугу — довідки, посвідчення, а також скористатися «Кур’єрською доставкою», придбати страхові поліси, оплатити комунальні послуги, зареєструватись підприємцем чи скористатися послугами міграційної служби. Можна навіть кредити отримати.
— У структурі «Укрпошти» відбулися зміни. Львівська дирекція отримала додаткові повноваження. Розкажіть, будь ласка, про переміни.
— Справді, починаючи з 1 жовтня цього року на базі Львівської дирекції «Укрпошти» реалізовується пілотний проект щодо регіональної концентрації розрахунків за надані послуги з розповсюдження періодичних друкованих видань і здійснення торговельної діяльності. На сьогодні проект охоплює чотири західні області України: Волинську, Івано-Франківську, Львівську і Тернопільську. Керівництво «Укрпошти» перед нами поставило завдання підвищити ефективність розрахунків з контрагентами і посилити роботу з корпоративними клієнтами.
— Якщо у цифрах, яка нині львівська пошта?
— Це — 4612 працівників, що забезпечують належну роботу 701 відділення поштового зв’язку. Саме завдяки самовідданій праці поштовиків нам вдалося за півроку наростити доходи до 87 млн. грн. і вдвічі збільшити чистий прибуток порівняно з аналогічним періодом минулого року. Структурно дирекція поділена на дев’ять центрів поштового зв’язку, що охоплюють всі райони області. Уся кореспонденція сортується в Зональному вузлі оброблення пошти та доставляється по 111 поштових маршрутах протяжністю понад 17 тис. кілометрів.
— Які тенденції спостерігаються? За останні півроку чистий прибуток Львівської дирекції «Укрпошти» зріс удвічі, але за рахунок чого?
— Традиційно високим залишається попит на послуги поштової кореспонденції. Свідченням цього є зростання доходів від пересилання листів, посилок і бандеролей.
А зростання прибутку вдається досягати завдяки активізації надання населенню фінансових послуг, здійснення торговельної діяльності, продажу в поштових відділеннях електронних квитків на залізничний, автобусний і повітряний транспорт, надання послуг «Кур’єрської доставки», розповсюдження періодичних друкованих видань.
Найбільша перевага — універсальність
— Чому дедалі менше газет доставляють листоноші у села. Кажуть, їм вигідніше приносити пенсію, ніж газети.
— Розповсюдження періодичних видань є однією із статей доходів національного оператора поштового зв’язку. Ті, хто з певних причин не оформили передплату, мають можливість самостійно придбати газету чи журнал, які їх цікавлять, у будь-якому поштовому відділенні. Можливе зменшення кількості передплатників у сільській місцевості жодним чином не залежить від волі листонош. Водночас, не можна обійти увагою питання тарифів на послуги щодо розповсюдження періодичних видань за передплатою. У Львівській області із 263 періодичних видань, що розповсюджуються за передплатою, 81 користується державною підтримкою. Для них розмір тарифу на доставку обмежений 40 відсотками від собівартості виготовлення одного примірника видання. За таких умов доставка періодичних видань часто є нерентабельною для нашого підприємства, однак ми продовжуємо докладати максимум зусиль для своєчасного виконання своїх зобов’язань і перед видавництвами, і перед передплатниками.
— Хто ваші конкуренти?
— Стосовно майже кожної із послуг ми можемо говорити про конкуренцію. Якщо, наприклад, взяти пересилання письмової кореспонденції, то тут конкуренцію нам складають різні кур’єрські служби. Якщо говорити про фінансові послуги, то у виплаті пенсій і соціальних допомог, приймання платежів — конкуруємо із банківськими установами. Стосовно торговельної діяльності — із спеціалізованими об’єктами торгівлі. Попри все, найбільшою нашою перевагою є універсальність і наявність відділень поштового зв’язку майже в кожному населеному пункті області. Зростання обсягів наданих послуг та доходів свідчить, що конкуруємо доволі успішно.
До кожної домівки
— На пошту покладено важливу соціальну функцію. Листоноші єдині, хто нині доходить до кожної домівки.
— Наші працівники, доставляючи кореспонденцію, періодичні видання, пенсії чи соціальні допомоги, бувають практично в кожному домі. Для багатьох літніх людей прихід листоноші сприймається як певна розрада, можливість поспілкуватися і придбати необхідний товар, йти за яким до магазину вже не вистачає сил і здоров’я.
За ініціативи Президента України Віктора Януковича нашим підприємством спільно з органами державної влади реалізовується проект спрощеного доступу до адміністративних послуг. У такий спосіб через поштовиків влада стає ближчою до людей навіть у найвіддаленіших куточках Львівської області.
— Як виживає сільська пошта? 
— Найбільшою із статей доходів у сільській місцевості є послуги з доставки та виплати пенсій і грошових допомог. Інші послуги, на жаль, далеко не завжди дозволяють забезпечити рентабельну діяльність відділень поштового зв’язку. Саме тому в селах рідко зустрінете відділення комерційних банків. Приватні структури зосереджують свою діяльність у першу чергу там, де є комерційна вигода. У діяльності «Укрпошти» чільне місце займає соціальна складова. Для нас важливою є присутність у кожному населеному пункті.
— Як місцева влада підтримує пошту?
— Національний оператор поштового зв’язку всебічно сприяє органам влади в питанні реалізації спрощеного доступу до адміністративних послуг. Відчутною підтримкою є встановлення орендної плати для відділень поштового зв’язку в розмірі як для бюджетних організацій — 1 грн. в рік. Це чітко зафіксовано в ст. 6 Закону України «Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів», оскільки «Укрпошта» розповсюджує державні і комунальні періодичні друковані видання.
— Чим відрізняється українська пошта від польської чи німецької?
— З технологічної точки зору особливих відмінностей не так вже і багато. У цих країнах, щоправда, вищий рівень автоматизації процесів оброблення письмової кореспонденції. За темпами оновлення рухомого складу, яким перевозиться пошта, ми також дещо відстаємо. Але найбільш болючою є різниця у рівні заробітної плати, адже вона становить левову частку витрат підприємства.
— Які проблеми нині стоять перед поштовиками?
— В умовах значного розвитку інформаційних технологій та конкурентного середовища на чільне місце виходить необхідність збереження існуючих і залучення нових споживачів універсальних послуг поштового зв’язку. Ми ставимо собі за мету не лише забезпечити рентабельну діяльність, а й за рахунок збільшення доходів підвищити розмір заробітної плати усім нашим працівникам.
Розмову вів Богдан КУШНІР.
Фото прес-служби Львівської дирекції «Укрпошти».
Із досьє «Голосу України»
Василь Веселий (на знімку) народився у 1981 році в місті Дрогобичі на Львівщині. Має дві вищі освіти: у 2004 році здобув кваліфікацію магістра права у Львівському національному університеті імені Івана Франка; у 2011 році закінчив Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу (спеціальність — газонафтопроводи та газонафтосховища). Упродовж 2004—2005 років перебував на державній службі у Львівському обласному управлінні юстиції. З 2005 року обіймав керівні посади в комерційному секторі економіки. З 2012 року очолює Львівську дирекцію УДППЗ «Укрпошта».