Пацієнти часто незадоволені лікарями. Лікують неправильно, нових препаратів не знають, черги... Простіше піти в аптеку і попросити що-небудь «від живота» або «від кашлю». А ви не задумувалися про те, що симпатична дівчина по той бік аптечного прилавка може бути некомпетентною? І порада провізора виявиться не кращою від поради подружки? Не кажучи вже про те, що в аптеці помиляються, навіть якщо ви просите абсолютно конкретний препарат для конкретних цілей.
Я прийшла до аптеки за антибіотиками для сусідки. Для лікування було призначено внутрішньом’язові уколи. Відповідно в аптеці на 160 грн. я придбала не тільки флакони з антибіотиком, а й фізрозчин для розведення, а також шприци. Однак коли до хворої прийшла медсестра, щоб зробити укол, то констатувала, що аптекар продала нам антибіотик не для внутрішньом’язового, а для внутрішньовенного використання. І якби сусідка сама собі зробила такий укол, то стався б некроз тканин. Медсестра купила їй інші ліки, а я наступного дня пішла розбиратися в аптеку.
Чек не зберігся, і я дуже сумнівалася, що гроші повернуть. Спочатку провізори переконували, що помилки немає: «От подивіться, тут на флаконі написано «для ін’єкцій», а якщо для внутрішньом’язового, то зазвичай пишуть «для інфузій». Я наполягала на своєму: фахівець забракував препарат. Колега чарівної дівчини в коротенькому білому халатику замислилася, а потім взяла коробку, в якій були флакони, і стала читати, що на ній написано. «Так, ми помилилися», — тихо сказала аптекар і, щось черкнувши в журналі, мовчки й швидко повернула мені гроші...
Влітку в сусідній Росії працівники аптек зажадали, щоб телеведуча передачі про здоров’я Олена Малишева вибачилася за свої провокаційні висловлювання. Провізорів образило застереження лікаря Малишевої про те, що «аптека — магазин, а не лікувальний заклад — не треба будувати ілюзій». «...Завдання аптеки — продати! Не ставайте жертвами, будьте розважливими», — підкреслюючи некомпетентність і відсутність професіоналізму в працівників аптек, заявила ведуча. «Вважаємо це порушенням професійної етики із запереченням соціального статусу аптечних організацій як закладів охорони здоров’я», — обурилися натомість фармацевти. Сподіваюся, описаний мною випадок не викличе хвилю обурення українських аптекарів, а з таких випадків зроблять висновки і вони самі, і покупці.
Мал. Олексія КУСТОВСЬКОГО.