Прем’єр-міністр Микола Азаров запевнив, що викопаної бульби вистачить, щоб сформувати два річні запаси. Він закликав народ не панікувати і не купувати картоплю у спекулянтів по 6—8 гривень, оскільки красна ціна на неї навіть у Києві — 4,2 — 5,3 гривні за кіло. В уряді вирішили організовувати в містах продовольчі ярмарки. На них залучатимуть фермерів, щоб вони продавали картоплю без накруток, за ціною виробника. А голови облдержадміністрацій мають звітувати про організацію заходів, які мають на меті забезпечити населення овочами, фруктами і картоплею.

Ще кілька слів про врожай-2013. Урядом оголошено, що ми зберемо рекордні за часів незалежності 60 мільйонів тонн зерна (хоча ще недавно в Мінагропроді називали цифру в 57 млн. тонн). Також озвучено, що Україна посяде друге місце й за експортом кукурудзи. Нині наша країна з цього показника на третій позиції — після США та Аргентини.

Уряд упевнений, що Україна через два-три роки може вийти на самозабезпечення газом. Україна у вересні вперше з початку року збільшила транзит газу в ЄС. Захід очікує найхолоднішу за останні 100 років зиму. Що говорити про нас, якщо країни Євросоюзу з усіма їхніми програмами енергоефективності, із програмами використання альтернативних видів енергії, коли настають холоди, не можуть відмовитися від російського газу.

Кабмін планує витратити 214 мільярдів гривень на розвиток автомобільних доріг. Уже затверджено відповідну цільову програму на 2013—2018 роки. Кошти з держбюджету, які будуть кинуті на цю справу, колосальні — 133 мільярди 582 мільйони гривень. Минулого тижня керівник «Укравтодору» Євген Прусенко під час публічних дебатів «Якісні дороги — дороге задоволення для України» заявив, що дорожні служби, побоюючись відповідальності, не допускають порушень у технології будівництва доріг. Тут хотілося б відзначити:

а) якщо прокладені за технологією дороги сходять навесні разом зі снігом — треба змінювати такі технології;

б) стимули для структур, що займаються автодорогами, повинні бути іншими. Зараз же виходить: що більше доріг в «Укравтодорі» відремонтують, то більше грошей зароблять. Потрібно боротися із зацікавленістю в регулярній реставрації. Вигода має бути насамперед у довгостроковій експлуатації доріг без ремонту.

Наостанок — про позики. Україна продовжує вести перемовини щодо надання кредиту від МВФ в 15 мільярдів доларів. Каменем спотикання на шляху надходження грошей з боку фінансової інституції залишається вимога щодо підвищення тарифів на газ для населення. Микола Азаров зазначив, що якщо не домовимося, житимемо без кредитів...

Мал. Олексія КУСТОВСЬКОГО.