Щороку на українських дорогах трапляється понад двісті тисяч ДТП. Для п’яти тисяч українців ці аварії стають смертельними. Майже половина тих, хто травмується і гине під колесами автомобілів — велосипедисти і пішоходи. Про це йшлося днями у столиці на прес-конференції «Фактори аварійності на українських дорогах».
За словами голови всеукраїнської громадської організації «Асоціація безпеки дорожнього руху» Михайла Берліна, ситуація на автошляхах — загрозлива, адже відсутня система забезпечення безпеки руху. «Україна є серед лідерів у Європі за показником смертності на дорогах — 12 осіб на 100 тисяч населення. Лише за сім місяців цього року уже трапилося понад 15 тисяч аварій. У цих показниках випереджає нас лише Росія, Казахстан, Литва і Греція», — зазначив він.
З такою проблемою зіштовхнулися і європейські держави. Однак вони напрацювали методики і механізми наведення порядку та забезпечення безпеки руху на автошляхах. «Сьогодні нам лише треба перейняти цей досвід. Насамперед необхідно встановити автоматичну фіксацію перевищення швидкості. З огляду на рівень корупції та «вибіркову» відповідальність слід запровадити цей метод, щоб прибрати людський фактор у фіксуванні порушення. Ризик ДТП скоротиться на 30 відсотків», — підсумував він.
Присутній на прес-конференції генеральний директор Київського міжнародного інституту соціології Володимир Паніотто, у свою чергу, презентував результати опитування українських водіїв щодо їх ставлення до рівня безпеки та причин аварійності на дорогах. «Фактор, що найбільше впливає на безпеку руху — це стан дорожнього покриття, культура поведінки водіїв та пішоходів, регулювання дорожнього руху, дорожня розмітка і робота дорожніх служб. І найменше, з великим відривом — діяльність ДАІ та штрафи», — зазначив він.
Дослідження проводили на автозаправках у всіх областях України, в тому числі й по селах. Загалом в опитуванні взяли участь 1221 респондент віком від 18 років.
У Державтоінспекції думку експертів поділяють лише частково. Стан доріг не вважають головним чинником і звинувачують у збільшенні кількості ДТП передусім учасників дорожнього руху. «Із збільшенням штрафних санкцій ми спостерігаємо зниження кількості аварій та кількість загиблих і травмованих в цих ДТП. Нині розглядаємо питання запровадження фотофіксації, що виключає спілкування водія зі співробітником ДАІ — тобто один з напрямків, який зменшує рівень корупції», — зазначив начальник прес-служби департаменту ДАІ МВС України Олександр Зубенко.
Вл. інф.
Мал. Костянтина КАЗАНЧЕВА.