У деяких сільгосппідприємствах збиральна техніка весь тиждень простоювала через дощі, які ллють, як з відра. Отож, схоже, від дешевої картоплі, по 2—3 гривні за кілограм, поступово доведеться відвикати. На Чернігівщині (значима область з вирощування другого хліба) поля й городи перетворилися на болото, разом з тим бульби в землі залишилося ще чимало. Виходить, навесні в господарствах топило — тривалий час не могли картоплю посадити, тепер от — проблема зібрати...
Хоча, як з’ясувалося, не такі вже й погані справи в Україні (це я про купівельну спроможність). Звичайно, розкішним життям можуть похвастатися не всі, але, як часто кажуть синоптики: місцями й час від часу. Минулого тижня стало відомо, що в серпні наші співвітчизники придбали 22100 нових автомобілів на більш як 519 мільйонів доларів. Водночас обсяг продажів легкових авто в ЄС в умовах кризи минулого місяця впав на п’ять відсотків. У тому числі, у Німеччині — на 5,5 відсотка, в Італії — 6,6, Франції — 10,8, Іспанії — на 18,3 відсотка.
Напевно, у країнах об’єднаної Європи ця інформація викликає непідкупний подив. Адже в промисловості України триває спад (у серпні 2013-го порівняно із серпнем 2012-го) на 5,4 відсотка. Виходить, ми на всю купуємо машини, а жителі ЄС, де тільки заговорили про відновлення економіки, дозволити собі цього не можуть.
Примітно, що автомобілі в нас розлітаються як гарячі пиріжки, незважаючи на поступальне ослаблення гривні. Минулого тижня долар подолав психологічну планку в 8,2 грн. Хоча ще в понеділок можна було купити по 8,17.
Міжнародне рейтингове агентство Moody’s Іnvestors Servіce знизило рейтинг державних облігацій України. Це продиктовано, по-перше, побоюваннями щодо ліквідності наших банків. По-друге, наповнення держрезервів зазнає серйозного тиску з боку попиту населення на валюту. А по-третє, рейтинг знижено, оскільки Україні доведеться робити значні боргові виплати до кінця 2014 року.
З доброго десятка «газових» заяв, що пролунали минулого тижня, виберемо дві. Прем’єр-міністр Микола Азаров пообіцяв, що з 2015 року Україна одержуватиме блакитне паливо безпосередньо з Туркменії. А віце-прем’єр Юрій Бойко запевнив: уряд протягом п’яти років збирається запустити програму диференціювання тарифів. Уже розроблено графік, за яким бідні платитимуть за газ менше, а багаті — більше. На підвищенні ціни на блакитне паливо наполягає МВФ. Але Президент Віктор Янукович не раз заявляв, що поки він при владі, газ для населення не подорожчає.
Мал. Олександра МОНАСТИРСЬКОГО.