У Львові триває Європейський тиждень мобільності, основна мета якого — пропаганда здорового способу життя, екологічних технологій, які роблять повітря в місті чистішим. Зокрема, в його рамках відбувається кінофестиваль «Ровер», де демонструються фільми не лише про велосипед як екологічно чистий вид транспорту, а й стрічки з екологічної тематики. Втім родзинкою фестивалю стали 10 педальних генераторів, з допомогою яких працюють кінопроектори.

Один з організаторів акції — Ілля Данилюк каже, що під мобільністю вони розуміють не лише пропаганду велосипеда як засобу пересування, а набагато ширше поняття. За його словами, це цілий спосіб життя сучасного городянина, який дбає про екологію свого міста.

До речі, організатори акції також оприлюднили дані соціологічного дослідження, яке було проведено Інститутом міста. Соціологи з’ясували, що майже кожен п’ятий львів’янин таки є власником велосипеда, однак лише 60 відсотків з них готові їх використовувати як засіб пересування у місті.

Головними причинами, які стримують городян використовувати велосипед, є відсутність велодоріжок та острах їздити львівськими вулицями. 

Проте якщо говорити про велодоріжки, то нині міська влада активно взялася за їх будівництво — до кінця року у місті мають намір збудувати 50 кілометрів, це при тому, що минулого року їх майже не було. Наприклад, зараз вже збудована велодоріжка вздовж вулиці Липинського, також завершується їх будівництво вздовж двох магістральних вулиць міста Наукової та Стрийської. У перспективі розрізнені зараз велодоріжки повинні об’єднатися в єдину мережу. При цьому у місті не лише активно будують велодоріжки, а й слідкують за тим, щоб на них не паркувались автомобілі. Наприклад, нещодавно Державтоінспекція провела службове розслідування стосовно своїх інспекторів, які мали необачність припаркувати авто ДАІ на велодоріжці. Також одна з великих львівських фірм на знак вибачення за свого працівника, який припаркував авто на велодоріжці, профінансувала встановлення кількох десятків стовпчиків, які обмежують в’їзд автомобілів на тротуар. Річ у тім, що зараз у Львові набула поширення громадська ініціатива «Дайте пройти», мета якої —звільнити тротуари від припаркованих автомобілів, зокрема, за допомогою встановлення обмежувальних стовпчиків. Їх встановлення фінансує і львівська влада, тож уже на частині вулиць міста автомобілі не мають можливості паркуватися на тротуарі. Оскільки тротуари у Львові зазвичай — вузькі, то проблема є особливо актуальна, і, найголовніше — її таки вдалося зрушити з мертвої точки.

Львів.