У Комітеті з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності відбулося обговорення проектів законів про прокуратуру. У заході взяли участь народні депутати, представники Генеральної прокуратури, Служби безпеки, міністерств внутрішніх справ і юстиції, адвокатури, фахівці та експерти.
Голова комітету Андрій Кожем’якін зазначив, що комітетом підготовлено до розгляду Верховною Радою у другому читанні законопроект про прокуратуру № 0886, який до того двічі направлявся до Венеціанської комісії і отримував негативні висновки. Комітетом враховані ці висновки, і запропонований варіант проекту повністю відповідає європейським вимогам.
Робочою групою при адміністрації Президента України напрацьовано новий законопроект про прокуратуру. Цей законопроект направлено до Венеціанської комісії, висновки якої очікуються 10—11 жовтня. За словами А. Кожем’якіна, обидва законопроекти на 50% схожі між собою у принципах і концепціях, покладеними в їх основу.
Учасники обговорення констатували, що попередній законопроект №0886 є застарілим і суперечить Конституції України, зокрема, у питаннях системи прокуратури. Підготовлений робочою групою при адміністрації Президента новий законопроект врахував положення попереднього. Водночас у президентському проекті багато нових принципових новел, зокрема, стосовно скасування загального нагляду прокуратурою.
Представники Генеральної прокуратури, Служби безпеки, Міністерства внутрішніх справ, Міністерства юстиції, адвокатури підтримали законопроект, підготовлений робочою групою при адміністрації Президента України. На їхню думку, у проекті суттєво удосконалено систему відбору і призначення на посаду в органах прокуратури, краще виписані питання щодо розмежування компетенції органів, забезпечення соціального захисту працівників прокуратури тощо.
Деякі учасники обговорення, підтримуючи прийняття президентського законопроекту, звертали увагу на те, що у ньому відчуваються тенденції щодо залишення за прокуратурою загального нагляду, деякі норми ставлять під сумнів рівність прокуратури і адвокатів у судовому процесі.
Державні ЗМІ реформуватимуть
Комітет з питань свободи слова та інформації рекомендує парламенту прийняти за основу законопроект про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації (№ 2600). Проектом пропонується, зокрема, законодавчо визначити способи реформування друкованих засобів масової інформації (ЗМІ) та редакцій, до яких планується віднести вихід органів державної влади, інших державних органів та органів місцевого самоврядування із складу засновників (співзасновників) друкованого ЗМІ та редакції (у разі відсутності державного (комунального) майна у майні редакції), а також вихід цих органів із перетворенням редакції членами її трудового колективу на суб’єкт господарювання із збереженням назви, цільового призначення та тематичної спрямованості ЗМІ або з наступною приватизацією майна редакції, що перебуває у державній чи комунальній власності, — у разі, коли трудовий колектив редакції не подає протягом відповідного терміну пропозиції щодо своєї участі у реформуванні. Документом також передбачено перетворення друкованих засобів масової інформації, заснованих центральними органами виконавчої влади, на офіційні друковані видання.
За терористичні заклики — п’ять років за гратами
У Комітеті з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності відбулося обговорення проекту закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо запобігання тероризму).
Автор законопроекту (№2219а), народний депутат Віталій Журавський, пропонує передбачити можливість кримінальної відповідальності за пропаганду і поширення ідеології тероризму, а також публічне підбурювання до вчинення діяльності, визначеної як терористична, або ж розповсюдження, виготовлення чи зберігання з метою поширення візуальних чи друкованих матеріалів з такими закликами.
Проектом, зокрема, пропонується доповнити Кримінальний кодекс новою статтею 2586, згідно з якою «пропаганда і поширення ідеології тероризму, а також публічне підбурювання до вчинення діяльності, визначеної як терористична, або ж розповсюдження, виготовлення чи зберігання з метою поширення візуальних чи друкованих матеріалів з такими закликами, — караються позбавленням волі на термін до п’яти років, або на той самий термін з конфіскацією матеріалів, які пропагують ідеологію тероризму.
За повідомленнями Інформаційного управління Верховної Ради.