Серед кількох десятків вітчизняних підприємств, які потрапили до списку так званого посиленого митного контролю, опинився Кременчуцький сталеливарний завод. І хоча за тиждень було оголошено про повернення до штатного оформлення вантажів з України, на прикордонних залізничних станціях простоює півсотні вагонів із продукцією цього підприємства. Такі затримки, зрозуміло, призводять до порушення термінів поставок, обумовлених контрактами. А значить — загрожують кременчуцьким металургам втратою замовлень.
Росія поки що залишається головним торговельним партнером Полтавщини. Частка північного сусіда України в загальному обсязі експорту області становить 28,4 відсотка, імпорту — 27,9. Про це повідомила журналістам директор департаменту економічного розвитку облдержадміністрації Олена Адамович. Водночас вона висловила занепокоєність введеними у серпні обмеженнями з боку митних органів Росії щодо українського експорту, які позначаються на поставках до цієї країни продукції підприємств краю.
Саме через різке зменшення замовлень з боку російських партнерів уже оголосили про скорочення персоналу та робочого тижня на розташованому в Кременчуці Крюківському вагонобудівному заводі, потерпає від аналогічних труднощів і тамтешній автомобільний завод. Попри те, що на згаданих та інших експортно орієнтованих підприємствах Полтавщини наразі активно шукають альтернативні ринки збуту, перекрити ними традиційні, звісно, не вдається.
Як повідомив власкору «Голосу України» керівник одного з кременчуцьких підприємств, стало набагато складніше працювати навіть із партнерами з деяких країн колишнього Союзу. Останнім зараз наполегливо рекомендують замінити українську продукцію на ту, що виготовляється в країнах Митного союзу, насамперед — у Росії.
Полтавська область.