Ці інтеграційні проекти не треба протиставляти. Навпаки, потрібно напрацьовувати оптимальні шляхи взаємодії, переконаний Прем’єр-міністр Микола Азаров  
Головною темою вчорашнього засідання уряду знову стали україно-російські торговельно-економічні відносини. Проте говорили не про «війну», а про необхідність «уточнити позиції і виробити проекцію взаємодії в умовах, які змінюються».
Прем’єр-міністр Микола Азаров (на знімку) зауважив, зокрема, що оскільки Україна та Росія перебувають на певних етапах різних інтеграційних процесів, абсолютно зрозуміло, що кожна сторона має обрахувати і свої вигоди, і ризики. «Ми виходимо з того, що змінюється весь світ, уся глобальна система економічних відносин. Але відгороджуватися від змін якимись штучними торговельними бар’єрами просто безперспективно. Передусім для власної економіки. Саме тому Україна вступила до Світової організації торгівлі. Те саме зробила і Росія. Адже норми і правила СОТ були спеціально створені як механізм справедливого погодження інтересів в умовах постійних змін у світовій торгівлі. Тому ми повинні системно використати принципи СОТ, щоб знайти оптимальні рішення», — наголосив глава уряду.
Він додав також, що позитивна динаміка двостороннього товарообігу — це головне досягнення за останні роки. Тож наша мета: за будь-яких обставин нарощувати обсяги і якість україно-російських торговельно-економічних відносин.
«Те, що за один рік на наших кордонах з’явилось нове утворення — Митний Союз Росії, Білорусі і Казахстану, — ми сприймаємо як реальність, в якій треба працювати. Те, що з
1 січня 2015 року це об’єднання вийде на вищий рівень інтеграції і суб’єктом співробітництва стане Євразійський Економічний Союз, ми також сприймаємо як об’єктивний чинник економічних відносин. І тому вже нині влада і бізнес України енергійно пристосовують свої дії до того, щоб у взаємній торгівлі з ЄврАзЕС не було жодних перепон», — зауважив М. Азаров. Водночас глава уряду наголосив, що після підписання Угоди про асоціацію з Європейським Союзом Україна створить зону вільної торгівлі з ЄС. І це так само потрібно сприймати як реальність.
«Я не раз наполягав і наполягаю на тому, що ці інтеграційні проекти не треба протиставляти. Навпаки, треба на-працьовувати оптимальні шляхи взаємодії. В інтересах взаємовигідної співпраці ми готові поступово приєднуватися до окремих угод, які діють у Митному союзі, щоб оптимізувати торговельний режим», — сказав він.
З огляду на це, прем’єр доручив урядовому уповноваженому в Колегії Євразійського економічного співтовариства Віктору Суслову разом із російськими колегами визначитися і запропонувати уряду план дій у цьому напрямі. Водночас міністерства економічного розвитку і торгівлі, доходів і зборів та закордонних справ під головуванням віце-прем’єр-міністра Юрія Бойка розроблятимуть практичні алгоритми та механізми взаємодії з Митним Союзом, а в подальшому — з Євразійським Економічним Союзом в умовах дії зони вільної торгівлі між Україною та ЄС.
Яскравим прикладом того, які переваги дає співробітництво і кооперація і які втрати несе розмежування потенціалу, прем’єр назвав авіакосмічну галузь. М. Азаров нагадав, що нині Україна разом із Російською Федерацією реалізує такі масштабні проекти в галузі літакобудування, як: серійне виробництво пасажирських літаків Ан-148; серійне виробництво пасажирських літаків Ан-140; модернізація літаків Ан-124-100; у рамках окремої між-урядової угоди — розробка та серійне виробництво військово-транспортного літака Ан-70 з двигунами Д-27. Водночас, за словами глави уряду, конструкторські бюро розпочали роботу над створенням нового транспортного літака АН-178 та авіаційного двигуна нового покоління АІ-28. «Це техніка, розроблена на значне випередження конкурентів. Але завоювати ринок вона зможе лише тоді, коли буде створена передова виробнича база для серійного випуску і побудована глобальна сервісно-маркетингова система. Треба реалістично визнати, що сьогодні Україна одна поки що не може вирішити таке завдання. Ми розуміємо, що розвиток авіаційної галузі потребує значних фінансових ресурсів», — зазначив він.
Прем’єр нагадав також, що нині завершується підготовка концепції Державної ці-льової науково-технічної програми розвитку авіаційної промисловості України на період до 2020 року. І доручив міністерствам промполітики, економрозвитку, фінансів, закордонних справ, Державному космічному агентству та Держконцерну «Укроборонпром» підготувати матеріали для проведення розширеної наради з питань розвитку вітчизняної аерокосмічної галузі. «Потрібно розробити низку системних, конкретних заходів, які повинні простимулювати розвиток вітчизняного авіабудування. Особливо прошу врахувати, що більшість наших діючих, найперспективніших програм в авіабудівній галузі так чи інакше здійснюється і реалізується спільно з Російською Федерацією. Прошу на це зважати: ми завжди відкриті для будь-якого співробітництва, але вже відпрацьовані схеми з надійними партнерами повинні бути на першому місці», — наголосив М. Азаров.
Вл. інф.
Фото Сергія КОВАЛЬЧУКА.
дослІвно
Прем’єр-міністр Микола АЗАРОВ:
«Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС передбачає до 10 років перехідного періоду, за який можна гармонізувати та адаптувати і нормативну базу, і практику. Зрештою, і в Росії, і в України є багаторічний практичний досвід торгівлі з Європейським Союзом. Крім того, наші країни визначили перспективою адаптацію своїх економік до європейських норм».