Про це написав у своїй сторінці у Фейсбук глава українського уряду. І продовжив: «На мій погляд, ці війни не в інтересах Росії. Тому ми повні рішуче докласти всіх зусиль для врегулювання існуючих спірних питань. Наші люди повинні робити з усіх цих подій відповідні висновки».
А напередодні, минулої п’ятниці, ситуація з українським експортом до Росії, про яку вже детально інформував «Голос України», стала предметом телефонної розмови президентів двох країн — Віктора Януковича та Володимира Путіна. Хоча про підсумки розмови глав держав деталі не повідомлялися, Україна розраховує, що проблему з експортом її товарів до РФ буде знято найближчими днями за підсумками переговорів української та російської делегацій. Про це заявив агентству «Прайм» український віце-прем’єр-міністр Юрій Бойко в Суздалі, де він брав участь у засіданні Євразійської економічної комісії.
Підстави сподіватися, що загострення російсько-українських торговельних відносин буде поступово знято, дає й домовленість між главами урядів двох держав Миколою Азаровим і Дмитром Медведєвим, досягнута за телефоном цієї неділі. Йдеться про проведення у понеділок зустрічі керівників митних служб України та РФ. Як інформує сайт українського уряду, її учасники у спокійному режимі працюватимуть з метою вирішення питання повернення митних процедур до оптимального стану, який сприяє взаємній торгівлі. Прем’єр-міністри, інформує згаданий сайт, також відзначили: «Є безпідставними спекуляції довкола того, що ускладнення пов’язані з інтеграційними процесами двох країн».
За інформацією від українських дипломатичних джерел у Москві, стало відомо, що згадані переговори мали розпочатися вчора по обіді. Але на момент передачі цього номера газети до друку про їх результати не було відомо.
Втім, що переговори будуть непростими, визнало й російське державне інформагентство «РИА Новости». У неділю радник президента РФ Сергій Глаз’єв заявив: «перевірка вантажів на російсько-українському кордоні є разовою акцією, але у випадку підписання Україною Угоди про асоціацію з ЄС, частиною якої стане положення про зону вільної торгівлі, митне адміністрування може стати ще жорсткішим».
Слід також зазначити, що блокування руху товарів на кордоні б’є бумерангом і по російському бізнесу. Російські компанії також страждають, причому як мінімум за трьома напрямами, повідомляє Forbs.ua. По-перше, 90 відсотків українських контрактів на експорт укладені на умовах, коли продавець платить за доставку вантажу лише до кордону. Таким чином, втрати від розмитнення і збитки від простою вантажів лягають на російського одержувача. По-друге, вісім із десяти вагонів, що перевозять українські вантажі до Росії, належать російським компаніям. Отже, затримка вантажів на митниці рикошетом б’є по російських інтересах. Третьою проблемою російського бізнесу виявилася відсутність української продукції і сировини. Для низки галузей економіки РФ, наголошує Forbs. ua, це може спричинити зупинку або різке уповільнення.
 
ТЕСТ НА МІЦНІСТЬ
 
Митні санкції проти українських товарів з боку Росії були своєрідним тестом на міцність української влади. Таку думку висловив економіст Віктор Лисицький, передає «Обозреватель». Мовляв, «це була проба для того, щоб надалі виробити якісь вагоміші, значніші методи впливу на Україну, для того щоб в остаточному підсумку зупинити підписання Угоди про асоціацію з ЄС».
Водночас Віктор Лисицький нагадав, що в Угоді йдеться про норми регулювання, а не про жорсткі зобов’язання сторін. Тим паче, в документі відсутні вимоги «згорнути економічні відносини з Росією та зосередитися тільки на розвитку відносин з Євросоюзом».
Економіст також навів дані, які свідчать про те, що за останні 10 років спостерігається постійне зростання товарообігу, насамперед, із країнами СНД, Китаєм, США і т. д. При цьому частка країн ЄС у зовнішньому товарообігу не зростає. «Тому мені не дуже зрозуміло, чому нас намагаються відсунути від ЄС», — сказав Лисицький.