Керівник Реєстраційної служби Головного управління юстиції у Рівненській області Тетяна КІЧАТА (на знімку) на прес-конференції для представників ЗМІ розповіла про становлення і роботу нової служби, яка діє в області два роки. Реєстраційна служба здійснює державну реєстрацію: актів цивільного стану; речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень; юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; об’єднань громадян, інших громадських формувань, статутів, друкованих ЗМІ.
Статистика свідчить, що у державних реєстраторів ( в області 66 таких посад, 5 із яких поки що вакантні), роботи вистачає, якщо додати до цього, що вони надають населенню ще й консультативні послуги. Тож з огляду на це, журналістів цікавило, чи траплялися порушення строків розгляду заяв громадян. На це керівник Реєстраційної служби області відповіла, що, справді, мали місце 15 таких випадків (це дуже мало у порівнянні з іншими областями), але по кожному з них у державних реєстраторів відібрані пояснення, а один начальник відділу реєстрації речових прав притягнутий до дисциплінарної відповідальності.
Журналісти цікавилися, як молода служба бореться з чергами, від яких люди вже відвикли. Тетяна Кічата відповіла, що для цього з 1 січня затвердженj графіки роботи, виходячи з необхідності продовження годин прийому одержувачів адмінпослуг — у вівторок до 20 години та кожної останньої суботи місяця до 16 години.
— Ми практикуємо попередній запис на прийом по телефону чи через Інтернет, щоб людина не вистоювала у чергах. Кожен з відвідувачів може спостерігати за тим, чи є черга до реєстратора, в режимі он-лайн через Інтернет, оскільки в кабінеті, де приймають документи, встановлена веб-камера, — розповідає Тетяна Іванівна. — Найбільший наплив людей зазвичай припадає на першу половину дня, а ось у другій потік наших клієнтів зменшується. Тож така форма, як попередній запис, дуже ефективна для того, щоб рівномірно розподілити навантаження на реєстратора, а відвідувачу не вистоювати у черзі.
Ще про один нюанс в роботі Реєстраційної служби області, який цікавив представників ЗМІ, розповіла її керівник:
— Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» функції з реєстрацій народження, одруження та смерті передані виконкомам сільських і селищних рад. Ці функції в області здійснюють 348 сільських і селищних рад. До 27 липня вони складали зазначені записи тільки на паперових носіях, а тепер це повинні робити ще й у електронному вигляді. Комп’ютерна техніка, яка відповідає встановленим вимогам, є у 347 сільських і селищних радах. На сьогодні сільради Березнівського, Володимирецького, Гощанського, Демидівського, Корецького, Костопільского, Рівненського, Рокитнівського та Сарненського районів стовідсотково готові до виконання цих функцій. У Радивилівському районі 12 сільрад не мають підключення до Інтернету, Острозькому і Млинівському — по 8, Здолбунівському — 4, Дубенському — 3.
Рівне.
Фото автора.
ФАКТ
За перше півріччя цього року державними реєстраторами Рівненщини зареєстровано 27648 заяв про державну реєстрацію прав та їх обтяжень. Відділ державної реєстрації актів цивільного стану за цей період склав більше 19,1 тисячі актових записів.