Її запровадження в нинішній редакції призведе до чергового скорочення витрат на шкільну освіту, наголосила голова профільного парламентського комітету Лілія Гриневич на засіданні круглого столу «Концепція профільної освіти: обговорення, перспективи ухвалення якісного та дієвого нормативно-правового акта».

У концепції пропонується замість 15 обов’язкових предметів ввести лише шість. На вивчення кожного з них передбачається по три уроки на тиждень. Причому, новий предмет «Природознавство» включатиме в себе фізику, хімію, біологію і географію. За словами віце-президента Академії наук вищої школи Максима Стріхи, «це руйнує вивчення фундаментальних наук. Такий предмет був би доречний для учнів 4 класу», — зазначив він.

Академік-секретар відділення загальної середньої освіти Національної академії педагогічних наук Олександр Ляшенко зауважив, що у проекті документа недоопрацьовано наукове підґрунтя. За словами Лілії Гриневич, із обговорюваного документа «незрозуміло, як учитель функціонуватиме в цій системі, як буде оплачуватись його праця, наприклад, при міжшкільній взаємодії».

Президент Асоціації керівників шкіл Олена Онаць застерігає: «Концепція побудована на старій нормативно-правовій базі, з її прийняттям не потрібно поспішати». З нею категорично не погоджується директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН Олег Єресько. Хоча концепція має вступити в дію з 2018 року, прийняти її треба якнайшвидше. Під неї необхідно розробити навчальні програми, друкувати підручники та підготувати вчителів, каже чиновник.

«Концепція в такому вигляді шкідлива, її втілення погіршить якість освіти в старшій школі, призведе до скорочення вчителів та змусить батьків оплачувати навчання за профільними предметами. Прийняття концепції із закладеними в неї фундаментальними помилками розкручуватиме маховик подальших помилок у формуванні освітньої політики», — переконана Лілія Гриневич.

ДОСЛІВНО

Лілія Гриневич: 

«Україна вже ставала на шлях розвитку профільної освіти, коли переходила на 12-річне навчання. Повернення до одинадцятирічної школи дозволяє владі щороку економити на освіті майже 3 мільярди гривень. А тепер... хочуть втиснути зміст профільної школи у два роки, від чого постраждають і фундаментальна загальноосвітня підготовка, і профільні предмети».

ДУМКА ЕКСПЕРТА

Ігор Лікарчук вважає, що концепція порушує конституційне право доступу до якісної освіти сільських дітей, бо пропонує їм здобувати її дистанційно, індивідуально, очно чи заочно.