Неякісний 95-й бензин сьогодні стає нормою. І найгірше — довести, що вас заправили неякісним пальним практично нереально. З такою ситуацією днями зіткнулася і автор цих рядків у Києві. Історія банальна — лампочка на індикаторі бензину загорілася далеко від «перевірених» заправок. Довелося заїхати на першу-ліпшу.
Результат — до гаража мій «жигуль» ледь доїхав, з вихлопної труби пішов чорний дим, одна зі свічок забилася. «Палений бензин», — такий діагноз поставили на СТО. Там і розповіли, що повертатися на заправку немає сенсу, бо механізму, за допомогою якого можна було б покарати нечесних заправників, як з’ясувалося, не існує. Довести, що причиною поломки є пальне з певної заправки, не можна навіть за наявності чека. Там завжди апелюватимуть, мовляв, «звідки знати, де ви заправлялися до і після нашої заправки».
Особливо актуальною проблема стає влітку, коли люди починають інтенсивніше мандрувати. Добре, якщо через неякісний бензин машина «зупинилась» у місті, де є СТО, в якій вона обслуговується, і додому водієві та його пасажирам нескладно дістатися. А якщо в таку ситуацію потрапить сім’я десь посеред херсонських степів дорогою на море? Крім того, вже почалися жнива, і якісне пальне у більших обсягах потрібно не лише «курортникам», а й аграріям.
Директор ТОВ «Консалтингова група А-95» Сергій Куюн розповідає, що, за різними оцінками, 25 відсотків вітчизняного пального тією чи іншою мірою не відповідають стандартам. Виправити ситуацію може лише втручання влади. Зокрема, на думку експерта, необхідно виділяти кошти відповідним лабораторіям, які щоденно перевірятимуть якість бензину та дизпалива. «Однак держава не фінансує ці програми вже 4—5 років», — нагадав Сергій Куюн. Поки що вихід, на його думку, залишається один — заправлятися на «перевірених» (великих мережевих) заправках, інакше доведеться платити куди більші гроші за ремонт.
Фотоетюд Андрія НЕСТЕРЕНКА.