Люди очікують від нас конструктивізму Ігор ШКІРЯ (фракція Партії регіонів):
— Робота Верховної Ради впродовж цієї сесії була неоднозначна. З одного боку, постійні блокування і конфлікти, які провокувала опозиція. З другого — навіть за таких умов нам удалося прийняти чимало важливих для держави законів.
Розраховувати на конструктивізм з боку опозиціонерів, на жаль, не доводиться. Та й чекати іншого, наприклад, від фракції «Свобода», мабуть, і не варто. У них така місія, така роль. Вони розуміють, що саме на цьому епатажі прийшли в парламент і лише в такий спосіб можуть підігрівати до себе інтерес.
Натомість Партія регіонів прийшла до Верховної Ради зовсім не для того, щоб влаштовувати кулачні бої. Ми показали, що не будемо дивитися крізь пальці на нахабність опозиції. Парламент працював і працюватиме навіть попри політичні шоу наших опонентів. Фракція Партії регіонів ініціювала «виїзне» засідання в комітетах, нас підтримали комуністи і деякі позафракційні. Поки опозиціонери змагалися у своїй бездіяльності та хизувалися перед телекамерами, ми розглядали важливі закони. Зокрема, парламентська більшість проголосувала за внесення змін до держбюджету і змін до Бюджетного кодексу. Ми прийняли закон про приєднання України до Протоколу проти незаконного виготовлення та обігу вогнепальної зброї, який доповнює Конвенцію ООН проти транснаціональної організованої злочинності. Загалом на «виїзному» засіданні Верховна Рада прийняла 20 законів.
З опозицією чи без, але на цій сесії ми працювали. Комітет з питань транспорту і зв’язку, в якому працюю я, підготував понад десяток законопроектів. Ще більш як півсотні — на стадії розгляду. Значна частина із них стосується змін до законодавства в галузі автотранспорту. Знаю, наскільки вони важливі і необхідні, бо не тільки очолюю підкомітет з питань автомобільного транспорту, а й керую Всеукраїнською асоціацією автоперевізників. Проблем у цій сфері безліч, і їх треба розв’язувати. Підготовлені нами зміни стосуються роботи автостанцій, функціонування служб таксі, організації внутрішньообласних автобусних маршрутів. Вони покликані навести лад у галузі автоперевезень, зменшити кількість нелегалів, зробити перевезення безпечнішими. Спільно з Міністерством інфраструктури ми працюємо над новим законом «Про автомобільний транспорт». Сподіваюся, що його буде прийнято, і ладу на ринку автоперевезень побільшає.
У парламенті нинішнього скликання я представляю мажоритарний округ №52, до якого входять міста Дзержинськ і Дебальцеве, а також Калінінський район Горлівки. Тому частина мого графіка присвячена роботі в окрузі, де теж чимало проблем, які я намагаюся розв’язувати на рівні парламенту та уряду. Найгостріші на сьогодні питання — це відновлення роботи Вуглегірської ТЕС, де в березні цього року сталася пожежа, та будівництво окремої котельні для міста Світлодарськ, оскільки раніше постачання тепла та гарячої води здійснювалося від ТЕС. На цей проект уряд виділяє 57 мільйонів гривень, і завершити його плануємо до початку опалювального сезону.
Під моїм контролем в окрузі й антикорупційна робота. Наприклад, у травні у Верховній Раді було озвучено мій депутатський запит щодо фактів корупції в Горлівці. Нині цим питанням займаються правоохоронні та контролюючі органи. Сподіваюся, до кінця року ми вже матимемо результат.
Негативні особливості округу №52 у тому, що всі міста, які до нього входять, — дотаційні. Тому пошук додаткового фінансування — одне з ключових моїх завдань, через виконання якого ми розв’язуємо актуальні соціально-економічні проблеми міст і селищ.
Ідучи на вибори, ми хотіли, щоб Партія регіонів отримала фракцію в 226 голосів. На жаль, цього не сталося. Над стійкою більшістю ще доведеться працювати, щоб ми могли приймати закони, які від нас чекають люди. Ми розуміємо, що народ очікує від парламенту саме конструктивізму, а не театралізованих шоу чи бійок.
Вирішувати конкретні проблеми виборців Сергій Міщенко, позафракційний (виборчий округ №98):
— Майже впродовж усієї сесії парламент був ареною політичного протистояння, тож значно більше часу було витрачено на політичні розбірки, ніж на пошук компромісу та конструктивну роботу.
Депутати-мажоритарники, якщо вони працюють у своєму окрузі, дуже добре орієнтуються, які питання потребують першочергового вирішення і є особливо гострими для їхніх виборців. Саме тому протягом цієї сесії мною було зареєстровано 56 законопроектів. І це не загальнополітичні законопроекти, а ті, які покликані на законодавчому рівні вирішити конкретні проблеми виборців.
Перше, що вже давно турбує громадян, — це законопроект про спадщину. Він був прийнятий ще попереднім скликанням Верховної Ради. Тоді його підтримали майже 300 депутатів, бо всі розуміли, як на нього чекають. Однак Президент застосував право вето, а коли я знову зареєстрував законопроект про спадщину, то його навіть не було включено до порядку денного.
З початку роботи парламенту цього скликання я також провів майже сотню зустрічей з виборцями округу та прийомів громадян, тож дуже добре орієнтуюся в проблематиці округу та в запитах його мешканців.
Зауважу, що депутат-мажоритарник змушений займатись не тільки законотворчою діяльністю. Приміром, у Борисполі разом із депутатами міськради нам вдалось змусити приватного інвестора відвести приміщення під Будинок культури. У селах Вороньків та Проліски разом із селянами захистили лікарню та амбулаторію, яку хотіла закрити влада Київської області. У селах Пристроми, Горбані, Циблі селянам вдалось захистити їхнє право на земельні паї, які в них намагались захопити рейдери.
Але найбільшим своїм досягненням я вважаю те, що вдалось захистити аеропорт «Бориспіль» від приватизації — найбільше підприємство, за рахунок якого живе місто Бориспіль, в якому я народився і виріс. У 2012 році Кабмін вирішив віддати аеропорт «Бориспіль» у концесію. Від того моменту його цілеспрямовано намагались збанкрутувати. Тобто, побудовану за державні кошти інфраструктуру готували, щоб передати у приватні руки. Щоб цього не допустити, я підготував законопроект про заборону передачі міжнародного аеропорту «Бориспіль» в концесію. Крім того, ініціював створення тимчасової слідчої комісії з розслідування фінансових зловживань під час реконструкції аеропорту.
І ось 4 липня міністр інфраструктури Володимир Козак повідомив, що аеропорт «Бориспіль» не буде передаватися в концесію. Аеропорт залишається державним, а значить, забезпечуватиме тисячами робочих місць мешканців Борисполя.
Записав Сергій КОВАЛЕНКО.