Розчаруванням обернулася поїздка на південь для учнів і вчителів однієї зі шкіл Київської області.
Ще в березні, на весняних канікулах, вони вирішили їхати до Ялти. Вчителі через Інтернет підібрали готель, прийнятний за ціною й умовами проживання (ознайомилися з фото на сайті). Телефоном забронювали 12 двомісних номерів (по 120 гривень з людини за добу). Сніданок було включено у вартість, обговорили навіть меню. Але через погану погоду поїздку перенесли на травень, про що одразу повідомили керівництво готелю, котре запевнило, що попередні домовленості залишаються в силі. Незабаром до школи надійшов електронний лист — підтвердження заявки.
— В Ялті цей готель ми знайшли не одразу, він розташовувався на території одного із санаторіїв, — згадує вчителька Лариса Ігорівна, — І побачили зовсім іншу картину. У темному коридорі за облізлим столом сиділа директорка готелю Софія Іванівна. Вона одразу нас приголомшила: виявляється, заброньовані двомісні номери вже перетворилися на... тримісні, але за ціною двомісних (!).
Обурені такою підміною вчителі надали лист—підтвердження броні. На що Софія Іванівна крізь зуби процідила: «Де ви це взяли? Це не наше».
— Їхати проти ночі із групою дітей шукати інше житло ми не ризикнули, — каже Лариса Ігорівна. — Довелося погодитися на тримісні номери. Директор роздала ключі й поцікавилася, що діти хочуть на сніданок...
Однак, зайшовши в номер, ми зрозуміли, що до сніданку можна й не дожити.
Третє ліжко через нестачу місця в кімнаті було пригвинчено на... балконі, хоча й заскленому. Комфорт і санітарний стан апартаментів не витримували жодної критики. Більше того, в одному з номерів хлопці виявили мишаче «кубло» — просто на ліжку, в матраці.
Коли вчителі відмовилися платити за «приставні» ліжка, події стали набувати трагікомічного характеру. З’явився менеджер Валерій, який вихопив із рук лист із бронею, зім’яв його й кинув до урни. Із криками: «Я йду викликати міліцію!» менеджер грюкнув дверима. Не минуло п’яти хвилин, як і справді приїхав наряд. Однак правоохоронці не збиралися вступати в конфлікт, пояснивши, що не уповноважені. І порадили викликати... телебачення!
Учителі попросили міліціонерів хоча б бути присутніми, поки вони розрахуються з готелем й отримають квитанцію про оплату. Зрештою групі все-таки довелося викласти по 120 гривень із людини. Сніданок у квитанції не згадувався взагалі.
Їхали відпочивальники розчаровані, голодні й безсовісно обмануті.
Записала Людмила ШПАК.
Мал. Миколи КАПУСТИ.
Коментар юриста
Плануючи поїздку до іншого міста або відпочинок, обирайте ті готелі чи пансіонати, які пройшли відповідну сертифікацію. За таких умов, поселившись навіть в однозірковому готелі, ви матимете більше шансів не знайти в своєму ліжку «мишачого гнізда» або принаймні, забронювавши двомісний номер, найімовірніше, отримаєте саме його.
На сьогоднішній день в Україні не передбачено обов’язкового ліцензування готельного бізнесу, і як наслідок відсутності належного контролю з боку держави трапляються такі неприємні ситуації. Утім, діє постанова Кабінету Міністрів України №803 від 29 липня 2009 року, що передбачає проведення добровільної сертифікації готельних послуг. За результатами такої сертифікації, готелям присвоюють від однієї до п’яти «зірок». Якщо йдеться про інші об’єкти, як то мотелі, пансіонати, будинки відпочинку, турбази, то їх якість оцінюють присвоєнням від першого до п’ятого «рівня».
Заздалегідь перевірити, чи маєте ви справу зі справді сертифікованим готелем, можна в «Реєстрі свідоцтв про встановлення категорій готелям», що міститься на офіційному сайті Міністерства інфраструктури України за адресою www.mtu.gov.ua.
Якщо вам усе-таки не поталанило — зіткнулися з поганим сервісом, — радимо повідомити адміністрації закладу про свій намір скаржитися до управління у справах захисту прав споживачів та позиватися до суду. Якщо вирішити питання мирним шляхом все-таки не вдається, залишається втілювати свої обіцянки в життя: спочатку писати скаргу в управління у справах захисту прав споживачів (адреса та телефон цієї установи мають бути розміщені в готелі на видному місці).
Звернення до суду є більш тривалим способом відстояти свої права, тому можете розпочати цю процедуру вже після повернення додому. Відповідно до положень Цивільного процесуального кодексу, справи про порушення прав споживачів можуть розглядатися за місцем проживання споживача, платити судовий збір не треба.
Антон ГАЛЬ.