У липні на маршрут вийде новий сучасний трамвай, виготовлений на львівському заводі «Електротранс». Створений за допомогою німецьких технологій, він буде на 80 відсотків оснащений українськими конструкціями. Перший зразок виготовили на замовлення Львівської міської ради. Презентація машини, вдвічі дешевшої за європейські аналоги, відбулася за участі першого віце-прем’єра Олександра Вілкула.
— У мене Львів асоціюється з піснею «Старенький трамвай», — зауважив він. — Я бажаю цьому місту зберегти свій неповторний шарм, але хочу, щоб на його вулицях та в інших регіонах з’явилися нові сучасні трамваї українського виробництва.
У новинці передбачено все для комфорту пасажирів. Трамвай низькопідлоговий, у салоні встановлено систему кондиціювання, знижено рівень вібрації та шуму. Тут використано сучасні технології, які дають змогу економити до 40 відсотків електроенергії. Машина має п’ять секцій, розрахованих на 58 місць для сидіння (максимальна пасажиромісткість — до 250 осіб).
Вартість одного трамвая — 12 мільйонів гривень. Кошти буде виділено з державного та місцевих бюджетів у співвідношенні 50 на 50.
Виробничі потужності «Електронмашу» дадуть змогу щороку виготовляти до 100 трамваїв і стільки само тролейбусів. Тим часом в Україні 95 відсотків трамваїв потребують заміни. Їх середній вік — 30—35 років.
— Ми не новачки на цьому ринку, 15 років виготовляємо продукцію для машинобудування, — каже голова правління ПАТ «Концерн-Електрон» Юрій Бубес. — Наш транспорт унікальний, бо ніде на просторах СНД немає трамвая зі стовідсотково низькою підлогою.
Фото Євгена КРАВС.