Під час проведеного минулого тижня бізнес-форуму «Україна і Партнери» було підписано 11 угод на загальну суму майже 500 мільйонів євро. Про це під час учорашнього засідання Кабінету Міністрів повідомив прем’єр Микола Азаров.
«Це перший такий масштабний діловий форум за всі роки незалежності України. Ми показали, як на базі Державної програми активізації розвитку економіки України на 2013—2014 роки може бути реалізований принцип державно-приватного партнерства. Зокрема, було проведено презентацію економічного, туристично-рекреаційного та інвестиційного потенціалу держави», — зазначив він та додав, що інвестори, в свою чергу, продемонстрували готовність до співпраці з нами в різних галузях: від агропромислового виробництва до суднобудування та високих технологій.
Конкретизуючи досягнуті домовленості, М. Азаров сказав, що йдеться про укладання партнерських угод у сфері ІТ-технологій з компанією Іntel та між Національним університетом біоресурсів і природокористування України і американською компанією «АМАКО». Також підписано ліцензійну угоду про виробництво трамваїв між «Сіті Транс Груп ЛАЗ» і французькою Alston на суму 60 мільйонів євро.
А оскільки перша конференція показала себе потужною платформою для налагодження контактів інвесторів з представниками українських регіонів, то вирішено, що цей форум стане щорічним. У зв’язку з цим М. Азаров доручив членам уряду підготувати в межах своєї компетенції пропозиції щодо формування оргкомітету з підготовки конференції 2014 року, її концепції, порядку денного та кола учасників.
Також глава уряду доручив до кінця року підготувати засідання міжурядової україно-французької економічної комісії. Це доручення зроблено за наслідками робочого візиту прем’єра до Франції для участі у
50-му Міжнародному авіакосмічному салоні в Ле Бурже.
«Французький бізнес виявляє зацікавленість до взаємовигідної співпраці в різних сферах. Були висловлені пропозиції щодо співпраці в агропромисловому секторі, галузі авіабудування і авіаперевезень, концесійного будівництва доріг, мостів та інфраструктурних об’єктів в Україні, в автомобілебудуванні і сфері інформаційних технологій, енергетиці — аж до будівництва новітніх ядерних реакторів, а також у готельному бізнесі», — сказав М. Азаров.
Оцінюючи участь українських виробників в авіакосмічному салоні, глава уряду зазначив, що він відчував величезну гордість за країну, коли «після демонстраційного польоту європейського транспортного літака А-400 небо елегантно і водночас потужно розсікав наш великий транспортник АН-70».
Глава уряду також зазначив, що від французьких бізнесменів він почув, що їх «насторожують розмови, а скоріше, чутки, щодо збільшення податків в Україні, переділу власності і тому подібні «страшилки» для бізнесу».
«Тому я запропонував французьким компаніям, які вже сформували «портфелі» інвестиційних проектів, зробити їх презентацію прямо в Кабінеті Міністрів України, за участі глав регіонів. Я обіцяв всіляку підтримку і супроводження проектів, які зацікавлять обидві сторони», — запевнив прем’єр.
Учора уряд також розглянув законопроект, який передбачає штрафи за порушення вагових та габаритних обмежень під час вантажних перевезень.
Коментуючи цей документ, М. Азаров зазначив, що, за даними «Укравтодору», понад 80 відсотків транспортних засобів їздять з перевищенням нормативів вагових показників.
«У такий спосіб бізнесмени економлять на кількості рейсів, а те, що від цього страждають інші громадяни — їх не турбує», — зазначив він та додав, що після ухвалення законопроекту відповідатимуть і перевізники, і посадовці, які випустили перевантажені машини на лінію.
Голова «Укравтодору» Євген Прусенко під час брифінгу в Кабміні зазначив, що внаслідок недотримання великовантажними автомобілями правил перевезень, дорожньому господарству щороку завдається шкоди на суму близько 2 мільярдів гривень.
За його словами, вже нині проводиться тестування системи контролю ваги на 24-кілометровій ділянці траси «Київ—Чоп» та паралельно функціонують 38 пересувних пунктів зважування. А до кінця 2014 року кількість таких пунктів планується збільшити до 60.
Законопроект, зокрема, передбачає, що штрафи для водіїв великовантажних автомобілів, які не дотримуватимуться вагового режиму, становитимуть до 1700 гривень, а для підприємств та підприємців — до 17 тисяч гривень. Однак голова «Укравтодору» не виключив, що в кінцевому варіанті закон передбачатиме значно більші суми штрафів.
Під час засідання також обговорено законопроект, спрямований на вдосконалення системи державного контролю у сфері безпечності харчових продуктів, врегулювання відносин між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів і споживачами. За словами М. Азарова, головний принцип пропонованого у законопроекті підходу — це запровадження на підприємствах харчової галузі системи самоконтролю. Іншими словами, максимальна відповідальності за безпеку та якість продуктів ляже на виробника. Разом з тим планується вдосконалити систему державного контролю, щоб не було «колективної безвідповідальності».
Під час брифінгу міністр культури Леонід Новохатько поділився новиною, що 37-ма сесія комітету всесвітньої спадщини ЮНЕСКО ухвалила рішення про залишення Києво-Печерської лаври та Софії Київської у списку світової спадщини ЮНЕСКО.
«Хочу привітати українську громаду з тим, що на сьогодні це питання знято і, сподіваюсь, що воно більше ніколи не поставатиме», — сказав він. Л. Новохатько також повідомив, що вже цієї п’ятниці на сесії ЮНЕСКО розглядатиметься питання про внесення до списку світової спадщини ще двох українських об’єктів: Херсонесу та дерев’яних церков Карпатського регіону (останній об’єкт Україна представила разом з Польщею).
Фото з сайту «Урядовий портал».
ДослІвно
Микола Азаров: «А-400 є результатом науково-технологічного прогресу всієї об’єднаної Європи, а вітчизняний АН-70 за тактико-технічними характеристиками і льотними можливостями кращий! І це не змогли не визнати навіть представники компанії Ербас під час зустрічі зі мною».