Стратегічним питанням для перехідних суспільств, зокрема пострадянського простору, є розробка оптимізаційної моделі технологічної політики національного рівня, яка передбачає зміну структурної політики держави та утвердження сучасних механізмів формування та реалізації державної політики управління інноваційним розвитком. Вплив інноваційного розвитку на систему державного управління позначається на ґенезі механізмів управління держав та її інститутів, які безпосередньо спрямовані на її відкритість та самоорганізаційну здатність. Це свідчить про те, що інноваційний розвиток передбачає якісну зміну системи державного управління, висуваючи до неї нові критерії ефективності, серед яких організаційна стабільність, якість державно-управлінських послуг та ефективне кадрове забезпечення.
З огляду на це, варто поставити питання про ефективність системи підготовки державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування в умовах інноваційного розвитку держави, розуміючих сутність сучасних викликів і ризиків, спроможних виявити причинно-наслідкові зв’язки їх виникнення, рівні, ймовірні наслідки та вплив на показники сталого інноваційного розвитку суспільства, здатних аналізувати сучасні тенденції управління ризиками та впроваджувати кращі технології в практику державного управління.
Саме цей заклад, який розпочав свою роботу в 1995 році, на сьогодні знаний в нашій державі і за кордоном не лише як центр професійної підготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, керівників державних підприємств, установ і організацій, а й потужний осередок науково-дослідної та експертно-дорадчої діяльності.
Надзвичайно важливо, що в академії сьогодні проводяться фундаментальні та прикладні наукові дослідження, спрямовані на пошук найефективніших шляхів забезпечення інноваційного розвитку. Науково обґрунтовані стратегії розвитку країни широко використовуються для науково-методичного забезпечення системи підготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування в Україні, надання експертно-консультативних, інформаційно-аналітичних, науково-методичних та інших послуг з питань теорії і практики державного управління та місцевого самоврядування.
Результати фундаментальних та прикладних досліджень, що були проведені в Національній академії державного управління при Президентові України, доступні широкому колу науковців, фахівців, експертів, практиків, адже вони увійшли у цикл робіт на тему «Теоретико-методологічне обґрунтування та практичне запровадження системи підготовки фахівців в освітній і науковій галузях «Державне управління» (колектив авторів: Ю. Ковбасюк, В. Гошовська, В. Загорський, В. Князєв, В. Луговий, М. Панчук, О. Поважний, І. Розпутенко, О. Якубовський).
Дослідницька складова циклу робіт охоплює теоретичні, теоретико-методологічні та практичні проблеми державного управління, дає обґрунтування понятійно-категоріального апарату, інструментів наукового пізнання галузі науки «Державне управління». Розглядаються також теоретико-методологічні засади вирішення ключових питань державного управління: кадрової політики, прийняття управлінських рішень, фінансів, регіонального та галузевого управління, місцевого самоврядування, європейської інтеграції тощо.
Не менш важливою темою циклу праць є формування та модернізація системи підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування. Авторами пропонуються інноваційні підходи до запровадження інтерактивних методів навчання, розвиток практико-орієнтованого навчання, використання кейс-методу в цілому в системі навчання та з різних предметів та навчальних дисциплін у галузі знань «Державне управління». Це сприяє перетворенню системи професійного навчання державних службовців в Україні на дійсно європейську освітню систему. Тому цілком заслужено цей цикл робіт, що має як наукову цінність, так і суспільну значущість, представлений на здобуття Державної премії України в галузі освіти за номінацією «Вища освіта» у 2013 році.
Визнання заслуг авторського колективу на державному рівні стане високою оцінкою роботи всього колективу Національної академії державного управління при Президентові України, адже цикл праць, що налічує 193 роботи, є важливим теоретичним підґрунтям для пошуку механізмів оптимізації управління інноваційним розвитком та забезпечення професіоналізації і гнучкості діяльності органів державної влади у сфері управління ризиками інноваційного розвитку, і тому становить інтерес не тільки для України, а й для всіх країн, які обрали шлях інноваційного розвитку.
Олег НАДОША, народний депутат України п’ятого, шостого скликань.
ДОВІДКОВО
Відповідно до указів Президента України головним вищим навчальним закладом, на який покладено завдання у сфері професіоналізації державної служби в країні, визначено Національну академію державного управління при Президентові України.