За останні три роки у дніпропетровському метро удвічі зменшилося пасажироперевезення. Його лінія розрахована на роботу дев’яти потягів з п’яти вагонів. Нині експлуатують тривагонні поїзди. Решта перебувають у резерві або на ремонті.
Причиною ситуації, що склалася на підприємстві, називають дублювання перевезень маршрутними таксі. «Втратили пасажирів, тому немає сенсу експлуатувати більше вагонів, — каже головний інженер електродепо Дмитро Шендрик. — Потрібно переглянути маршрути наземного транспорту і підвозити пасажирів до станцій підземки. Розвивати метрополітен дуже вигідно. Будівництво нових станцій дозволить збільшити пасажиропотік за рахунок студентів».
Розрахунковий тариф на транспортування одного пасажира в метрополітені становить шість гривень, сьогодні ж возять за дві гривні. У підсумку збитків накопичилося на 140 мільйонів. «Усе це позначається на утриманні устаткування і господарства, — зазначає директор КП «Дніпропетровський метрополітен» Віктор Сітонін. — Значні дотації надає міська рада, але цих грошей не вистачає».
На думку народного депутата Олександра Момота, необхідно не тільки вирішувати питання добудування метрополітену, а й зберігати наявне господарство. «Якщо додати до метро три станції до лікарні Мечникова, доведемо обсяг перевезень пасажирів до 60 мільйонів на рік. Нині же підземка транспортує менш як дев’ять мільйонів, — підраховує депутат. — До того ж не повинно бути дублювання роботи метрополітену іншими видами міського транспорту».
За словами Олександра Момота, будівництво другої черги метрополітену має проходити максимально швидко. А для цього необхідна прозорість в роботі: міжнародні організації, які виділяють гроші, хочуть бачити, куди їх вкладають, отримувати інформацію про вибір виконавця робіт, якість проекту і можливу рентабельність.
«Хотілося б закінчити будівництво метро до 2015 року, але все залежить від фінансування. Наразі триває тендер. Думаю, всі процедури щодо вибору виробника і виконавця будівництва другої черги метрополітену завершаться до початку осені, — розповів народний депутат. — Нині охочих майже два десятки».
Дніпропетровська область.