У Комітеті з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства та регіональної політики відбувся круглий стіл «Стан підготовки проекту закону про основні засади державної житлової політики». Участь у ньому взяли народні депутати, представники центральних та місцевих органів влади, обласних, міських, районних рад та адміністрацій, громадських організацій, експерти та науковці.
Відкриваючи засідання, голова комітету Спірідон Кілінкаров зазначив: «Сьогодні державна житлова політика регулюється Концепцією, схваленою Постановою Верховної Ради від 30 червня 1995 року, яка втратила актуальність, а також окремими законами, в тому числі Житловим кодексом Української РСР, ухваленим ще в 1983 році, який також морально застарів і не відповідає вимогам часу».
Голова комітету нагадав про прийняті стратегічні державні документи розвитку в різних галузях господарства. Водночас, наголосив він, немає єдиного системного підходу щодо розв’язання житлових проблем, відсутній законодавчий документ, яким комплексно були б визначені основні засади розроблення і реалізації сучасної державної житлової політики.
«Концепція державної житлової політики вимагала ще у 1995 році прийняття нового Житлового кодексу. В шостому скликанні Верховної Ради протягом 2007—2012 рр. за ініціативою народних депутатів — членів комітету — було підготовлено та подавалося кілька редакцій проектів нового Житлового кодексу, жодна з яких не була підтримана. Можливим є підготовка нової редакції Житлового кодексу. Але, впевнений, це доцільно робити лише після опрацювання комплексного системного законопроекту щодо основних засад державної житлової політики, який став би певною дорожньою картою. Такий документ має пройти широке громадське обговорення та забезпечити дотримання принципу соціальної справедливості», — зазначив С. Кілінкаров.
Наразі на вирішення цього питання спрямований підготовлений народними депутатами проект закону про основні засади державної житлової політики. Ним, зокрема, визначено мету та основні принципи державної житлової політики; процедуру формування та реалізації державної житлової політики; фінансове забезпечення; моніторинг та облік житлового фонду; роль громадськості.
С. Кілінкаров повідомив, що під час розробки цього законопроекту були використані: законопроект про основні засади державної житлової політики, який ще у минулому скликанні був внесений до Верховної Ради, але народні депутати його не підтримали, рекомендації комітетських слухань з розгляду питання «Про формування державної житлової політики».
Загалом учасники засідання висловлювалися за прийняття закону «Про основні засади державної житлової політики» і загалом підтримали розроблений народними депутатами законопроект.
Представники центральних та місцевих органів влади, обласних, міських, районних рад та адміністрацій, громадських організацій, експерти та науковці висловили зауваження та пропозиції до проекту закону, які будуть узагальнені робочою групою комітету.
Вл. інф.
Довідково
Відповідно до законопроекту, громадський контроль за розподілом соціального житла здійснюється наглядовими радами, що створюються органами місцевого самоврядування за участі громадських організацій. Наглядова рада формується за принципом рівного представництва від органу місцевого самоврядування, який веде соціальний житловий облік і здійснює надання соціального житла, громадських організацій, у статутах яких передбачено сприяння громадянам, які потребують соціального захисту, та представників підприємств, установ, організацій усіх форм власності.