Опозиційні фракції порушили домовленості, досягнуті на погоджувальних радах між лідерами фракцій щодо голосування за закони, які було прийнято 4 квітня під час засідання на вул. Банковій. Про це заявив на брифінгу в парламенті лідер фракції Партії регіонів Олександр Єфремов.
Він зауважив, що опозиція на словах підтверджувала, що готова голосувати за більшу частину законопроектів, які було ухвалено на Банковій, і між керівниками всіх фракцій було вироблено та погоджено формулу переголосування цих законопроектів — відправити на повторне друге читання.
«Ми домовилися, лідери фракцій прийняли відповідне рішення, а представники опозиції не виконали домовленості, які було досягнуто», — сказав О. Єфремов. За його словами, лідери фракцій домовилися проголосувати за направлення цих законопроектів на повторне друге читання, щоб потім можна було знайти компромісне рішення.
Глава регіоналів також відзначив, що опозиція сама зняла з розгляду проект постанови про звіт Генпрокурора В. Пшонки в парламенті, а наступного пленарного тижня знову порушить це питання, і якщо постанову не буде проголосовано, заблокує роботу парламенту.
Щодо законопроекту про повторні вибори в проблемних мажоритарних округах, де не встановлено результатів парламентських виборів 2012 року, О. Єфремов спрогнозував, що це питання може бути розглянуто наступного пленарного тижня. Він зауважив, що робота в профільному Комітеті з питань державного будівництва та місцевого самоврядування триває, робоча група напрацьовує спільний узгоджений документ. Під час цієї роботи виникають і певні суперечності, вносяться відповідні корегування. «У мене є надія, що на наступний пленарний тиждень робоча група зможе підготувати відповідний документ, який буде проголосовано в залі», — вважає Єфремов.
Юлія БІЛА.
Опозиція вимагає звіту Генпрокурора наступного пленарного тижня
Наступного пленарного тижня опозиція наполягатиме на заслуховуванні в парламенті звіту Генерального прокурора України Віктора Пшонки. Про це повідомили в інтерв’ю журналістам лідер фракції «Батьківщина» Арсеній Яценюк та лідер фракції «УДАР» Віталій Кличко.
За словами А. Яценюка, постанова щодо звіту Пшонки могла бути поставлена на голосування і вчора, у п’ятницю, однак через те, що в опозиції немає вдосталь голосів, а Партія регіонів відмовилася за неї голосувати, розгляд постанови відкладено. «Якщо ми зараз проголосували б за цю постанову і її було провалено, то Пшонка ще не з’явиться до Верховної Ради п’ять років, — сказав А. Яценюк. — Наступного пленарного тижня ми звертатимемося і вимагатимемо від Партії регіонів виконати конституційний обов’язок і проголосувати за постанову, щоб Генеральний прокурор України вперше за п’ять років з’явився у Верховній Раді відповідно до статті 2 Закону України «Про прокуратуру» і, по-перше, дав звіт про діяльність Генеральної прокуратури України та, по-друге, прозвітував про розслідування кримінальних справ щодо провокацій на акції «Вставай, Україно!» 18 травня».
«УДАР» також вимагає звіту у Верховній Раді Генпрокурора Віктора Пшонки щодо побиття журналістів 18 травня і дій правоохоронців. «У будь-якій сучасній країні після таких подій, які сталися 18 травня, міністр внутрішніх справ сам би подав у відставку, — сказав В. Кличко. — Але Захарченко вдає, що нічого не відбувається. Тому ми вимагаємо, щоб у Верховну Раду прийшов Генпрокурор Пшонка і відзвітував про хід розслідування подій 18 травня. Адже прокуратура здійснює нагляд за діяльністю правоохоронних органів».
Юзефа МАЛЕЦЬКА.
Регіони недоотримають 1,3 мільярда гривень через провал законопроекту про перерозподіл екологічного податку
Неприйняття Верховною Радою законопроекту №2126 про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо зарахування екологічного податку призведе до недоотримання регіонами понад 1,3 мільярда гривень. Про це заявила на брифінгу в парламенті голова Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи Ірина Сех (фракція «Свобода»).
За ухвалення законопроекту проголосували лише 177 депутатів за необхідних 226. Хоча Бюджетний комітет рекомендував підтримати законопроект у першому читанні.
«Такої законодавчої ініціативи чекали місцеві ради, оскільки для виконання відповідно до закону про охорону навколишнього природного середовища своїх повноважень у цьому напрямі місцеві громади не мають жодного фінансового ресурсу», — зауважила І. Сех.
Запропоновані зміни до Бюджетного кодексу мали на меті надати органам місцевого самоврядування можливість виконувати зазначені законом повноваження. Законопроектом пропонувалося внести зміни до статті 69 розділу ІV Прикінцевих положень Бюджетного кодексу України щодо зміни з 1 січня 2014 року нормативів відрахувань екологічного податку. А саме — зараховувати до держбюджету 30% екологічного податку (у чинній редакції — 65%), до місцевих бюджетів — 70% (у чинній редакції — 35%). А також зменшити видатки на реалізацію екологічної модернізації підприємств за рахунок частки екологічного податку, що зараховується до спеціального фонду держбюджету до 15% (у чинній редакції закону — 50%).
Голова комітету зазначила, що сьогодні у Києві централізовано вирішується, куди, на яку територію спрямувати кошти від екологічного податку. Керівники місцевих громад вимушені їхати до Києва і просити кошти на модернізацію екологічних проектів, ліквідацію сміттєзвалищ.
«Велика частина коштів екологічного фонду дуже часто розподіляється з певною корупційною складовою, — заявила І. Сех. — Усі екологічно проблемні території надзвичайно потребували цих змін до законодавства. 1 мільярд 300 мільйонів гривень сьогодні не надійде до місцевих бюджетів».
Олександра КУЧЕРЯВА.