Відучора за проїзд у підземці харків’яни платять не дві гривні, а три. Подорожчали також квитки на трамвай і тролейбус — з 1,5 до двох гривень. Нові тарифи 23 травня затвердив виконком Харківської міської ради.
Вдатися до таких кроків змусило подорожчання енергоносіїв і підвищення мінімальної зарплати. Як заявив після сесії міськради харківський міський голова Геннадій Кернес, для перегляду тарифів є всі дозвільні документи. Раніше Антимонопольний комітет повідомив, що вважає такі підвищення економічно обґрунтованими.
За словами міського голови, за 2012 рік метрополітен перевіз 240 мільйонів пасажирів, 46 млн. з них — представники пільгових категорій. При цьому компенсація підприємству з держбюджету за їх проїзд становить усього 20%.
Як розповів директор Департаменту транспорту Сергій Дульфан, нормативна собівартість перевезень набагато вища. За розрахунками підприємства, вона становить 8 гривень 60 копійок. Тож новий тариф — це компроміс. Він розрахований за методикою, погодженою з Кабінетом Міністрів. Однак у нього не закладено витрати на інноваційні технології, які використовуватиме метрополітен. На це міський бюджет виділяє додаткові кошти.
Нові тарифи дадуть змогу гарантувати безпечне перевезення пасажирів і підвищити винагороду за роботу працівникам комунального транспорту на 10—20%. Середня зарплата в трамвайних депо — 1950 гривень на місяць, у тролейбусних — 2100 грн.
З підвищенням вартості проїзду пільги для пасажирів збережуться.