У Кременчуці на території публічного акціонерного товариства «Крюківський вагонобудівний завод» відбулися врочистості з нагоди виготовлення 500-тисячного вантажного вагона.
Про етапи понад 80-літнього шляху до згаданого «півмільйонника» нагадав присутнім голова правління ПАТ «КВБЗ» Євген Хворост. Почався він у далекому 1930 році, коли місцеві залізничні ремонтні майстерні пере-творили на завод і виготовили першу 20-тонну двовісну платформу, а невдовзі, 1932 року, — й перший чотиривісний вагон із дерев’яною обшивкою. Відтоді з єдиною вимушеною перервою на часи війни виробництво вантажних вагонів залишається для підприємства основним. Якби вишикувати в одну лінію весь випущений тут рухомий склад, то починалася б вона в Кременчуці, а закінчувалася... в Японії.
Загалом тут спроектували і запустили у виробництво більше півсотні моделей і модифікацій вагонів для перевезення найрізноманітніших вантажів. Поставляють їх у понад 20 країн.
Освоєння нових ринків збуту дозволило підприємству триматися на плаву навіть у часи найбільшої економічної скрути, коли різко скорочувалися обсяги перевезень вантажів залізницею і, відповідно, замовлень на його продукцію. Прикро, та «мілішає» вантажопотік сталевими магістралями в Україні й зараз. Водночас торік на заводі випустили 11005 вантажних вагонів, що є абсолютним кількісним рекордом для підприємства. Досягти цього вдалося тільки завдяки тому, що головними ознаками продукції кременчуцьких вагонобудівників залишається їхня якість, довговічність, універсальність і новизна конструкцій. За це на урочистостях з нагоди «проводів» у дорогу 500-тисячного вагона подякували всім його творцям.
Кращі виробничники цього дня одержали заводські відзнаки. А потім усі бажаючі посмакували величезним тортом із зображенням «ювілейного» вагона.
Полтавська область.
Біля «ювілейного» вагона — його творці.
Фото автора.