Чергову обнадійливу обіцянку отримали автомобілісти від дорожників. До кінця травня будуть відремонтовані всі магістралі державного значення, до кінця червня — місцевого. Про це вчора під час прес-конференції розповів нещодавно призначений голова «Укравтодору» Євген Прусенко, підкресливши, що йдеться лише про шляхи, за які відповідає його відомство. «За дороги у межах населених пунктів несуть відповідальність комунальні служби», — нагадав він. Утім, на думку директора, найважливіше сьогодні інше — зберегти наявну мережу доріг.
Ситуація з дорогами сьогодні критична настільки, що потрібно вживати радикальних заходів. «Ми змушені будемо піти на такі непопулярні кроки, як відмова від масштабного будівництва величезних нових об’єктів, які також дуже потрібні. Але без суттєвого збільшення обсягів ремонту доріг ми не збережемо транспортну систему держави», — визнав Євген Прусенко.
Водночас, за його словами, вже розпочаті великі проекти доведуть до кінця. Йдеться передусім про будівництво автотранспортної магістралі через Дніпро у Запоріжжі, обходів Дніпропетровська, Донецька, Сімферополя, Севастополя, Дунаївців (Хмельницька область), Знам’янки (Кіровоградська область), Лубен (Полтавська область), Рені (Одеська область) та села Ракошине на Закарпатті. Євген Прусенко також пообіцяв, що «Укравтодор» не залишить зведення вже розпочатих ділянок, а ось нові грандіозні плани поки що покладуть до шухляди, зважаючи на критичний стан існуючого покриття.
Сьогодні обсяг руйнувань шляхів в Україні, за даними відомства, становить 4,6 мільйона квадратних метрів. Це практично вдвічі більше, ніж торік. «Така ситуація не випадкова, — пояснив Євген Прусенко. — Зовсім інша була зима, набагато більше зафіксовано переходів температури через 0. Тож ті дороги, які збудовано 30—40 років тому, інтенсивно руйнуються. Нині відремонтовано 2,2 мільйона квадратних метрів, що становить близько 63 процентів».
Більше того, сьогодні автошляхи країни не відповідають світовим стандартам якості — за даними «Укравтодору», 97 процентів покриття потребують капітального та поточного ремонту. Таку ситуацію постійним латанням ямковостей не виправиш. Тому нині в уряді розробляють державну цільову економічну програму розвитку автомобільних доріг на 2013—2018 роки. Ось тільки чи знайдуться гроші на гарні плани — питання, як завжди, відкрите. Тим часом шляховики вже порахували, що через незадовільний стан доріг країна щороку втрачає близько 20 мільярдів гривень.