Комітет Верховної Ради з питань податкової та митної політики рекомендує прийняти за основу проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скасування електронного адміністрування податку на додану вартість (реєстр. №1141).
Як зазначили представники комітету під час його засідання, запровадження з 1 січня 2015 року системи електронного адміністрування ПДВ приведе до постійного відволікання обігових коштів у суб’єктів господарювання, що в умовах економічної нестабільності може призвести до їх банкрутства.
На думку народних депутатів, запровадження електронного адміністрування ПДВ потребуватиме від підприємців значних додаткових трудових і технічних ресурсів. Зокрема, для постійного моніторингу операцій у системі електронного адміністрування. Порівняно з діючим механізмом реєстрації податкових накладних, кількість податкових накладних, які будуть задіяні в системі електронного адміністрування ПДВ, значно збільшить навантаження на роботу електронних систем. До того ж відсутність технічного тестування можливостей електронних систем у разі застосування електронного адміністрування може призвести до зупинок чи збоїв в електронній системі. А відтак, до безпідставного застосування до платника податків штрафних санкцій за порушення податкового законодавства, несвоєчасну сплату податку до бюджету.
Народні депутати під час обговорення висловили низку зауважень до встановленої системи електронного адміністрування податку на додану вартість та наголосили на необхідності на цьому етапі скасувати цю систему. Зокрема, зазначили вони, ця система не передбачає перенесення залишків податку на додану вартість, що заявлені платниками податку до бюджетного відшкодування за звітні (податкові) періоди до 1 січня 2015 року; порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунків коригування до податкових накладних, не охоплює низку документів, які є підставою для нарахування податкового кредиту без отримання податкової накладної.
Водночас парламентарії вважають за необхідне вдосконалити адміністрування податку на додану вартість з метою забезпечення ефективного і якісного контролю нарахування, сплати та відшкодування податку на додану вартість, ліквідації «податкових ям» та схем мінімізації, створених окремими платниками податків.
Тож під час обговорення було запропоновано створити в комітеті робочу групу із числа народних депутатів, представників Міністерства фінансів, Державної фіскальної служби та громадськості.
Врахують пропозиції глави держави
Закон «Про мораторій на примусову реалізацію житла, нарахування та стягнення пені та інших штрафних санкцій за житлово-комунальні послуги громадянам, які проживають на територіях проведення антитерористичної операції» буде вдосконалено. Нагадаємо, цей проект було ухвалено Верховною Радою ще другого вересня нинішнього року, проте заветовано Президентом. Нині Комітет Верховної Ради з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства розглянув документ та рекомендує парламенту підтримати пропозиції глави держави.
На засіданні комітету зазначалося, що цим законом передбачено запровадження мораторію на примусову реалізацію житла, примусове відключення від мереж житлово-комунальних послуг, заборону нарахування та стягнення пені та інших штрафних санкцій у разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги громадянами, які проживають на територіях проведення антитерористичної операції у Донецькій та Луганській областях. Тим часом від Президента надійшло чотири пропозиції щодо закону. 
Глава держави, зокрема, вказує на неможливість підписання закону з кількох підстав. На його думку, встановлення такого мораторію може призвести до погіршення розрахунків за спожиті енергетичні ресурси підприємствами, які не є виконавцями/виробниками житлово-комунальних послуг на територіях проведення антитерористичної операції. Тож мають можливість своєчасно розраховуватися за використані під час вироблення, транспортування, постачання житлово-комунальних послуг енергетичні ресурси.
Президент також звертає увагу, що у законі (статті 3 та 4) не визначено, «про яку компенсацію йдеться», оскільки «зі змісту закону не випливає, що його дія може призвести до виникнення збитків підприємств — виконавців/виробників житлово-комунальних послуг».
Враховуючи вищевикладене, а також те, що в законі «не врегульовуються питання щодо встановлення мораторію на нарахування та стягнення пені, інших штрафних санкцій за житлово-комунальні послуги громадянам, які проживають на території проведення антитерористичної операції», Президент пропонує внести відповідні зміни до закону під час його повторного розгляду.
На думку комітету, пропозиції глави держави вдосконалюють окремі положення закону, а отож пропонує прийняти закон у цілому з їх врахуванням.
 
За повідомленнями інформаційного управління апарату Верховної Ради України.