На засіданні Ради Єврорегіону «Донбас», що проходило в Донецьку, голова Луганської облдержадміністрації Володимир Пристюк запропонував створити в рамках транскордонного об’єднання економічні кластери. Насамперед вони мають бути спрямовані на розвиток таких галузей, як транспортне машинобудування, АПК і медицина. «На економіку продовжують істотно впливати кризові явища, — вважає керівник регіону. — За окремими напрямами ми буксуємо, в деяких знижуємо обороти. Так, наприклад, зовнішньоторговельний обіг Луганщини з Ростовською областю зріс лише на 4%, або 9,2 млн. у. о., хоча потенціал є». При цьому керівник висловив переконання, що високий науковий і виробничий потенціал областей — учасниць Єврорегіону може бути реалізований і шляхом транскордонних науково-виробничих кластерів.
Зокрема, створення кластера «Транспортне машинобудування», на думку Володимира Пристюка, обумовлене наявністю двох найбільших у країнах колишнього СРСР заводів з випуску залізничних локомотивів — «Луганськтепловоза» і Новочеркаського електровозобудівного заводу, а також існуючою в цій галузі потужною науковою і навчальною базою. Крім того, наявність таких підприємств, як «Стахановський вагонобудівний завод», «Попаснянський вагоноремонтний завод», ПАТ «НВЦ Трансмаш», дає змогу прискорити виконання розробок, їхню комерціалізацію і впровадження у виробництво.
Лобістами інтересів цього кластера в питаннях розміщення замовлень на виробництво локомотивів, а отже, гарантованої завантаженості потужностей, можуть бути Донецька та Північно-Кавказька залізниці — найбільші підрозділи залізничних відомств України й Російської Федерації.
Для створення «Аграрного кластера» передумовами є схожі агрокліматичні умови в прикордонних територіях двох країн, наявність аграрних навчальних закладів, науково-дослідних інститутів, селекційних станцій, аграрних парків і традиційні тісні зв’язки у сфері сільськогосподарського виробництва.
Луганськ.