27 квітня, 18 років тому, указом Президента України створено Державне казначейство України.
Історія становлення та розвитку Державного казначейства віддзеркалює процес становлення, що переживала Україна за часи її незалежності у сфері розбудови органів фінансового управління.
Утворення такої структури, як Державне казначейство України, дало змогу, по-перше, сконцентрувати в єдиній системі бюджетні ресурси та ресурси державних цільових фондів; по-друге, забезпечити прозорість руху бюджетних коштів на стадії виконання бюджету шляхом створення дієвих механізмів; по-третє, запровадити ефективний попередній і поточний контроль за цільовим спрямуванням бюджетних коштів.
Казначейство України пройшло шлях від управління в складі Міністерства фінансів з чисельністю 39 працівників до центрального органу виконавчої влади — Державної казначейської служби України, діяльність якої спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через міністра фінансів України, з чисельністю близько 15 тисяч співробітників.
Слід зазначити, що розбудова системи державного казначейства в Україні відбувалася за історично короткий період в умовах постійної трансформації законодавства. Проте за 18 років вдалося досягти значних результатів.
Так, сформовано трирівневу структуру органів казначейської служби, яка складається з центрального апарату Державної казначейської служби України і 660 територіальних органів, у тому числі 27 Головних управлінь в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, 633 районних і міських управлінь.
Переломним етапом розбудови казначейської системи України стало надання Державному казначейству в 2001 році статусу повноцінного учасника системи електронних платежів Національного банку України, тоді й почала повнофункціонально працювати казначейська система обслуговування державного бюджету.
На сьогодні система органів Казначейства обслуговує державний бюджет і понад 12 тисяч місцевих бюджетів, а це 63 тисячі розпорядників та отримувачів бюджетних коштів державного і місцевого бюджетів, а також інших клієнтів, у тому числі державні фонди загальнообов’язкового державного соціального та пенсійного страхування. 
Для здійснення розрахунково-касового обслуговування розпорядників коштів та бюджетних установ у системі органів Казначейства відкрито понад 895 тисяч рахунків.
Щоденно в казначейській системі в середньому проводиться 240 тисяч платежів, а наприкінці бюджетного періоду їх кількість досягає 4 мільйонів на день.
Одним із позитивних моментів у казначейському обслуговуванні державного бюджету стало запровадження Державним казначейством України у 2002 році системи управління єдиним казначейським рахунком, що дало змогу істотно зменшити вплив касових розривів на рівень поточного виконання видаткової частини місцевих бюджетів. Механізм покриття тимчасових касових розривів місцевих бюджетів, пов’язаних із забезпеченням здійснення захищених видатків загального фонду, реалізується шляхом надання територіальними органами Казначейства на договірних умовах позик місцевим бюджетам за рахунок коштів єдиного казначейського рахунка без нарахування відсотків за користування ними.
Розвиток органів Казначейства супроводжувався стрімкою модернізацією казначейських інформаційних технологій. З метою поліпшення казначейського обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів усіх рівнів Державною казначейською службою України розпочато процес впровадження електронного цифрового підпису Казначейства України з використанням програмно- технічного комплексу акредитованого центру сертифікації ключів Казначейства України.
Планується надання на безоплатній основі послуги цифрового підпису акредитованого центру сертифікації ключів Казначейства України для понад 60 (шестидесяти) тисяч розпорядників та одержувачів бюджетних коштів усіх рівнів та подальше запровадження цифрового підпису в електронному документообороті, включаючи звітність про виконання бюджетів усіх рівнів (а їх понад 12 тисяч), що дасть можливість істотно скоротити час на прийняття управлінських рішень, підвищить рівень прозорості у бюджетному процесі та служитиме складовою електронного урядування.
Для надання послуг цифрового підпису акредитованого центру сертифікації ключів Казначейства України на всій території України в територіальних органах Казначейства України розгорнуто віддалені пункти реєстрації клієнтів (АРМ реєстрації клієнтів) акредитованого центру сертифікації ключів Казначейства України.
Реалізація зазначених проектів забезпечить прискорення обробки та отримання інформації про поточний стан рахунків у режимі реального часу (з 30 хвилин до 40 секунд).
З метою запобігання хакерських атак на систему електронних платежів посилено захист інформації в інформаційно-телекомунікаційній системі органів ДКСУ: побудовано комплексну систему захисту інформації, створено захищений вузол інтернет- доступу.
Створення у 2012 році сучасного центру обробки даних органів ДКСУ є обов’язковою ланкою в реалізації проекту модернізації державних фінансів, що реалізується за підтримки Світового банку.
У рамках проекту модернізації державних фінансів здійснюється реалізація Стратегії модернізації бухгалтерського обліку в державному секторі на 2007 — 2015 роки, якою передбачено реформування бухгалтерського обліку в державному секторі. Зазначена стратегія спрямована на гармонізацію українського законодавства із законодавством Європейського Союзу, що є основою інтеграції України в Європейський Союз.
Ключовими завданнями реформи визначено: вдосконалення системи бухгалтерського обліку та звітності, створення уніфікованої організаційної системи бухгалтерських служб бюджетних установ і уніфікованої інформаційної облікової системи.
На виконання заходів Стратегії протягом 2009 — 2012 років на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку в державному секторі (ІPSAS) Казначейством України разом з Міністерством фінансів розроблено 19 національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі, які затверджено наказами Міністерства фінансів України. Запровадження національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі передбачено з 2015 року.
Казначейством України розроблено проекти нормативно-правових актів, необхідних для запровадження національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі, зокрема: Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі та Інструкції по застосуванню Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі.
Однією з основних функцій Казначейства є контрольна, яку спрямовано на зменшення кількості порушень у сфері бюджетного законодавства. Ефект від провадження органами Казначейства контрольних процедур очевидний. Так, протягом 2010—2012 років при виконанні державного та місцевих бюджетів за видатками органами Казначейства України надано 67 711 попереджень про неналежне виконання бюджетного законодавства на загальну суму 6 723,9 млн. гривень.
Проводячи роботу з удосконалення методів контролю за використанням бюджетних коштів, Казначейство одночасно працює над максимальним спрощенням процедур та мінімізацією операційної роботи.
Державна казначейська служба України постійно веде системну роз’яснювальну роботу з пріоритетних питань державної політики у межах своєї компетенції, приділяє належну увагу взаємодії з громадськістю та засобами масової інформації.
У ході реалізації урядом України та центральними органами виконавчої влади системних соціально-економічних реформ Казначейство проводить роботу з вивчення громадської думки та залучає громадськість до обговорення актуальних питань реалізації державної політики. Конструктивний діалог Казначейства з громадськістю забезпечується також завдяки ефективній роботі Громадської ради при Державній казначейській службі України.
18-річний шлях становлення та розвитку української казначейської системи свідчить про непересічну роль Державної казначейської служби України як ефективного та діючого учасника бюджетного процесу. Упродовж 18 років Казначейство виконує почесну й відповідальну місію — забезпечує зміцнення фінансово-бюджетної дисципліни.
 
Прес-служба Державної казначейської служби України.

Фото надане Державною казначейською службою України.