З лютого 2015 року вартість проїзду у комунальному транспорті столиці зросте вдвічі. Отож одна поїздка у метро та міській електричці коштуватиме 4 гривні, в автобусі, тролейбусі, трамваї та фунікулері — 3 гривні. Тим, хто купуватиме проїзні на місяць, різниця в вартості буде майже непомітна, заспокоює перший заступник директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Іван Шпильовий. Від анонсованих нововведень київська влада розраховує отримати близько 1,5 млрд. грн. Обіцяє ці кошти направити на оновлення комунального автопарку та рухомого складу метрополітену.
Як зазначив начальник КП «Київський метрополітен» Віктор Брагінський, підприємство знаходиться у критичній ситуації. Заміни потребують вагони, в яких закінчується термін експлуатації. Отже, підвищення тарифів — вимушений необхідний захід, адже з 2008 року ціна жетона на метро не змінювалася.
Отже, підняття транспортних тарифів насамперед відчують на своєму гаманці ті, хто користуватиметься разовими квитками. Задля економії радять купувати відразу місячні проїзні. Ціни на них, якщо брати окремо по одному виду транспорту, не лякають: тролейбус, трамвай, фунікулер або автобус — 130 грн., міська електричка — 150 грн.
Як повідомив Василь Яструбинський, начальник управління цінової політики Департаменту економіки та інвестицій Київської міськдержадміністрації, у разі бажання придбати проїзний квиток на місяць у метро, кияни можуть обрати один з трьох запропонованих варіантів: 46 проїздів коштує 150 грн., 60 проїздів — 190 грн. та безлімітний проїзд — 300 грн.
Кияни не в захваті від перспективи платити за транспортний сервіс удвічі більше. Щоденно послугами столичної «підземки» користується понад 1,5 млн. пасажирів. Більшість з них їздять у метро на роботу і в зворотному напрямку. І далеко не для всіх 300 гривень на місяць — це прийнятна ціна. Адже на тлі інфляції і зменшення статків це — завелика сума. Проте чиновники так не вважають. Апелюють до того, що київське метро — збиткове, а ціна проїзду у ньому найнижча у Європі.
Так чи інакше, а їхати треба. Отож доведеться платити.