У туристичному Львові не збудували жодної багаторівневої стоянки
Біля «Віденської кави» в місті Лева поряд із культовою спорудою вишикувались престижні автомобілі на кілька мільйонів доларів. Мій приятель із Фрайбурга, побачивши цю імпровізовану виставку просто неба, між іншим, зауважив: «У нас в одному місці важко побачити стільки дорогих марок, більше велосипедів — заможні все-таки львів’яни».
Центром міста, справді, в робочі дні важко пройти. Пішохідні доріжки, тротуари, під’їзди будинків — усі вільні клаптики землі заполонили автомобілі. І що ближче до історичної частини — то дорожчі.
У рамках боротьби з автотранспортом із центру забрали пасажирські маршрутки. Розробили спеціальну програму з участю французьких фахівців та львівських науковців. Нові маршрути поза центром досі спричиняють нарікання городян. Але не встигли очистити вулиці від пасажирського транспорту, як вільні місця зайняли престижні авто. Їхні власники настільки нахабні, що своїми «танками» виїжджають на тротуари і видавлюють пішоходів. Подекуди неможливо пройти.
Із ними пробували боротися. Встановили металеві та бетонні «їжаки». Викинули на вітер сотні тисяч гривень, але все даремно. Львів далі залишається в полоні іномарок. Більше того, заможні львів’яни собі облаштовують престижні стоянки. Одна з таких з’явилася напроти готелю «Львів» у скверику біля фонтана.
Уявіть собі сучасний фонтан, поряд з яким — знаменитий постамент парі закоханих, де люблять фотографуватися туристи та молодь. І в цьому скверику виклали бруківкою чималенький шмат землі, встановили шлагбаум — і стоянка для п’ятьох персональних автомобілів готова. Тут, як правило, паркуються відвідувачі дорогого ресторану, що теж прихопив частину скверу під літній майданчик.
Це вже якась пошесть. Усі вільні діри і майданчики останніми роками дуже швидко забудовуються. Скоро у Львові нічим буде дихати. Неподалік ВІП-стоянки швидко виросли капітальний павільйон «Квіти» і скляна триповерхова будівля для закладу швидкої їжі. Про торговельні точки вже навіть мови не ведемо. Вони за нахабством змагаються з автомобілістами.
Бездумне будівництво і самовільні стоянки стали найбільшим бичем туристичного Львова. Деколи вони навіть затіняють історичні будівлі церков та культурних закладів.
У місцях, де могли б стояти багаторівневі підземні стоянки, як гриби після дощу виростають готелі та торговельні центри. Чому? Запитання риторичне. Власники готелів-супермаркетів готові запропонувати місту цікавіші пропозиції, перед якими просто не можна встояти. Ось біля проспекту Чорновола, одразу за залізничним мостом, замість автостоянки виріс ще один торговельний центр. І таких прикладів кілька.
«Чому у Львові немає жодної багаторівневої стоянки?», — поцікавився автор цих рядків у міського голови Андрія Садового.
«Люди ще не звикли ставити автомобілі й платити гроші, тому паркуються де завгодно», — почув у відповідь.
Андрій Садовий навів приклад, як на вулиці Підвальній перекрили частину шляху й відкрили стоянку. Стоїть вона наполовину заповнена.
Поки що єдину багаторівневу стоянку ми у Львові розшукали на ринку «Південному» — там дбають про своїх клієнтів і намагаються крокувати у ногу з часом.
А в центрі Львова, який приймає понад півтора мільйона туристів щороку, далі автомобільний бум. На площі біля пам’ятнику Адаму Міцкевичу щодня скупчується стільки автомашин, що пішоходам важко пройти, мусять весь час оглядатися, щоб не потрапити під колеса. Бізнес тут такий прибутковий, що навіть «зебру» для безпеки городян не намалювали, і ті бігають між автівками, немов зайці в лісі.
Фото Ігоря Сенкальського.
Це вже звична картина для Львова — бідному пішоходу нікуди подітись.