У столиці стартувала інформаційно-освітня програма «Екосім’я — від А до Я». Протягом двох місяців у десяти дитячих садочках Києва проходитимуть екологічні вистави та конкурси для 3—5-річних малюків. Усе — аби прищепити малечі почуття любові та дбайливого ставлення до природи. Щоб із самого малку українці відчували себе не «сторонніми спостерігачами», а друзями та захисниками всього живого. Цей проект — пілотний. Та якщо він добре себе зарекомендує, має усі шанси вийти на національний рівень.

Першими курс екологічної грамоти опановуватимуть маленькі кияни Шевченківського району. У «навчальній» програмі: вистави, конкурси та інтерактивні завдання. Так, казковий герой Лісовичок покаже дітворі, як поводитися на природі, чому важливо прибирати за собою сміття і як доглядати за рослинами. Крім того, в дитсадках будуть створені спеціальні екокуточки. Там малюки самотужки матимуть змогу посадити, виростити та надалі піклуватися про зелені насадження. Наприкінці курсів буде проведено конкурс поміж групами та дитсадками. Найкращі «городники» отримають спеціальні призи.
Крім цього, ініціатори програми разом із фахівцями із дошкільного виховання зараз працюють і над створенням спеціальних книжок для малюків, які в інтерактивній формі поширять їхні уявлення про світ рослин і тварин.
— Дуже б хотілося, щоб питанню екологічного виховання у країні приділялося більше уваги. Адже якщо дитині від самого малечку закласти розуміння, що можна робити, а що ні, то вона в майбутньому хапатиме за руку менш освічених батьків та дорослих і вже сама виховуватиме їх, — каже Максим Рильський, голова правління Всеукраїнського центру прес-клубів «Україна-форум». — На перший погляд може здатися, що це питання трохи віддалене від нашого сьогодення. Бо люди налаштовані на більш практичні, ринкові проблеми: як жити далі, де заробити гроші тощо. А от про екологію ми думаємо: «Якось воно буде!» Та це не так, саме по собі нічого не буде.
Між тим разом із дітьми екологічної грамоти навчатимуть і батьків. У одній із соціальних мереж буде створено спеціальну сторінку — так званий екологічний університет. Адже, як показує практика, багатьом дорослим і самим потрібно пройти своєрідні курси екологічного «лікнепу».
— Просто зверніть увагу, в якому стані перебувають наші парки. От зараз розтане сніг, і кожен побачить, скільки бруду та нечистот на вулицях. І все це робимо ми, дорослі. Тому й виходить, що ми самі створюємо для наших дітей таку недружню обстановку, — каже Світлана Доценко, керівник відділу маркетингу компанії «ХіПП Україна» (виробника органічних продуктів дитячого харчування). — Ми хочемо примусити батьків подумати, як, де і в чому ростуть наші діти. І нарешті почати відповідально ставитися до всіх своїх вчинків.
Окремо у виховній програмі буде приділено увагу необхідності дотримання здорового способу життя та правильного харчування дитини. А також — важливості ведення саме органічного землеробства та тваринництва як однієї із передумов турботи про довкілля.
Нагадаємо, програма «Екосім’я — від А до Я» ініційована компанією «ХіПП Україна» за підтримки Київської міської державної адміністрації.
Фото Сергія КОВАЛЬЧУКА.
Максим Рильський — голова правління Всеукраїнського центру прес-клубів «Україна-форум», Нонна Мартинова — піар-менеджер компанії «ХіПП Україна».