Держава підтримує власного виробника
 
На своїй сторінці в Facebook Прем’єр-міністр України Микола Азаров прокоментував рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі щодо застосування захисних заходів відносно імпорту в Україну легкових автомобілів незалежно від країни походження й експорту. При цьому він зазначив, що протягом останнього року вітчизняні автовиробники практично зупинилися. Вони не витримали конкуренції з дешевшими імпортними автомобілями, завезеними і з Росії, і з інших країн. А це десятки тисяч людей фактично залишилися без роботи.
 
 
«У всіх країнах, особливо в період кризи, держава насамперед підтримує вітчизняного товаровиробника й думає про те, як зберегти робочі місця для своїх власних громадян. А купуючи імпортний автомобіль, ми передусім вкладаємо гроші в розвиток інших країн, а не своєї власної. Звичайно, цей захід вимушений і тимчасовий. І тільки-но ситуація поліпшиться, безумовно, його буде скасовано», — повідомив Микола Янович.
За словами пана Азарова, імпортери повинні подумати про те, щоб максимально здешевити витрати й не збільшувати вартість імпортних автомобілів. «Ми також розуміємо, що в цій галузі теж є робочі місця, також працюють люди, і тому ми б не хотіли завдавати збитків цій важливій і потрібній справі, тому що ми чудово розуміємо, що вітчизняний автовиробник не може сьогодні повністю задовольнити потреби наших людей в автотранспорті».
 
Прохання скасувати
 
Днями (14 березня) Мінекономіки України опублікувало повідомлення про рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі (від 28 квітня 2012 року). Йдеться про запровадження спеціального мита на автомобілі з об’ємом двигуна від 1000 до 2200 куб. см. У результаті чого іномарки цієї групи подорожчають відповідно на 7,8 — 15,6%.
— Думаю, що китайський і корейський автопроми будуть вдячні за це рішення нашому Мінекономіки. Бо складання китайських і корейських автомобілів в Україні поліпшиться, — прокоментував наслідки цього рішення Олег Назаренко, генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів.
— Ми сподіваємося все-таки вийти на діалог з урядом і скасувати це рішення. Не допустити підвищення цін на автомобілі, які мають попит у нашого споживача. А якщо ні, то люди готові йти на автомобільний Майдан, — зазначив Олег Назаренко.
І хоча спецмито може «запрацювати» через місяць, з 13 квітня, кажуть, певний ажіотаж в автосалонах, які торгують машинами, що попадають під нього, уже спостерігається. Ходять чутки, що самі автоімпортери були причетні до цього рішення Мінекономіки, щоб активізувати продаж. Однак Олег Назаренко категорично спростував це припущення.
Лобісти такого рішення стверджують, що це, нібито, робиться для того, щоб підтримати вітчизняного виробника.
Постає правомірне запитання: чому рішення було прийнято майже рік тому, а згадали про нього тільки сьогодні?
Економісти стверджують: перш ніж запроваджувати такий захід, треба прорахувати наслідки. Такі дії носять екстремальний характер, щоб урятувати, скажімо, автопром у режимі «он-лайн». За рік ситуація змінилася. Вперше в січні поточного року зафіксовано, згідно з офіційною статистикою, позитивне сальдо держбюджету (експорт більший, ніж імпорт).
 
Вл. інф.

Мал. Олексія КУСТОВСЬКОГО.