Заява Асоціації автовиробників України «Укравтопром» щодо застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну легковиків
 
Асоціація автовиробників позитивно сприймає введення нових умов роботи на автомобільному ринку. Вжиті заходи дають змогу на більшу потужність завантажити вітчизняні заводи й забезпечити громадян робочими місцями, що позитивно вплине на економічний стан регіонів і держави загалом.
Автовиробники з повагою ставляться до того рівня захисту, який запропонувала Міжвідомча комісія зі спеціальних заходів щодо імпорту в Україну легкових автомобілів. Україна відкрито й свідомо йшла до цього, і ми сподіваємося, що це перший крок до застосування системних заходів щодо підвищення ефективності інвестицій у промислове виробництво.
Крім суто галузевої проблеми, цей захід допоможе вирішувати проблеми платіжного й зовнішньоторговельного балансу держави. Маючи за підсумками минулого року рекордний дефіцит у зовнішній торгівлі товарами — 15,8 млрд. доларів, імпорт автомобілів посідає третю позицію, після газу й нафти, у формуванні цього дефіциту. А це означає, що витрати на імпорт автомобілів посідають третю позицію у формуванні ризику девальвації національної валюти й зубожіння пересічного українця.
Український споживач опинився майже в повній залежності від іноземних постачальників, від ситуації на інших ринках, інших економік. Багато продукції, зокрема автомобілів, в Україну надходить не від виробника, а через численних посередників. Звідси незахищеність українців від несправедливої ціни. Уже минуло чотири роки, як ввізне мито на автомобілі зменшилося в 2,5 разу, а ціни на імпортні авто всі чотири роки тільки зростали. Це зростання у середньому становить 12 відсотків. У той час, як українські автовиробники знизили ціни майже на 15 відсотків, без поліпшення умов оподаткування.
Розвиток виробництва на території України — це насамперед потужна гарантія для споживача від непередбачуваності цінової політики постачальників товару й зняття залежності від квот на обсяги поставок, які в багатьох випадках формують або дефіцит товару на ринку, або перевантаженість складу продавця.
Останні роки яскраво продемонстрували, що відсутність такої гарантії у вигляді власного виробництва призводить до спекулятивного зростання цін і черг за найпопулярнішими моделями.