Нові вагони метро прибули у Київ для тестових поїздок. Їх презентація відбулася за участі голови  КМДА Олександра Попова (на знімку).
П’ять вагонів столичної підземки найближчим часом відправлять на комплексне оновлення на Крюківський вагонобудівний завод. За час експлуатації, а йдеться про майже 43 роки, кожен із них перевіз понад 40 мільйонів пасажирів. Тепер замість того щоб відправити на заслужений відпочинок, їм спробують дати друге життя. Повне оновлення екстер’єру та інтер’єру, заміна морально застарілого тягового приводу з релейно-контактною системою управління на сучасний варіант, — це далеко не весь перелік запланованих робіт. Чиновники обіцяють: модернізація продовжить термін експлуатації вагонів-пенсіонерів ще на 20 років. Та головне — підвищить комфорт та безпеку перевезення пасажирів.
Після «повернення» модернізовані вагони стануть не тільки гарніші зовні, а й економніші. Запланована заміна тягового приладу, згідно з розрахунками, дозволить у подальшому зменшити споживання електроенергії на 35—40 відсотків.
— Оновлення рухомого складу за найсучаснішими стандартами призведе до скорочення використання електроенергії. До цього проекту в нас не було жодного подібного, який би ці кошти реалізував на користь економіки України та її екології, — сказав під час відвідин електродепо «Дарниця» КП «Київський метрополітен» голова Київської міської державної адміністрації Олександр Попов. Він також нагадав, що оновлення рухомого складу відбуватиметься саме за рахунок коштів Кіотського протоколу.
Уже до кінця жовтня цього року має бути виготовлено так званий дослідний потяг. Протягом двох місяців його випробовуватимуть. І якщо модернізовані вагони витримають перевірку, наприкінці 2013-го ще 10 відправляться на таке саме оновлення. Усього до жовтня наступного року «нове життя» отримають 95 вагонів, порахували в КМДА. До слова, найбільше тішитися з цього приводу мають пасажири Святошинсько-Броварської (або ж «червоної») лінії метрополітену. Адже планується модернізувати рухомий склад, який бігає саме за цим маршрутом. Утім, нічого дивного в цьому немає. Адже модельний ряд вагонів, що курсує цими коліями, на 90 відсотків складається із застарілих серій «Е», «Еж», «Ем».
Нагадаємо, модернізацією рухомого складу столичної підземки активно перейнялися наприкінці 2010 року. 
Два роки потому було проведено тендер, на якому переміг ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод». Постачання енергозберігаючого обладнання — тягового приводу та гальмівної системи — взяли на себе японські компанії. Відповідний контракт було підписано в жовтні минулого року. Після цього тодішній Міністр екології та природних ресурсів Едуард Ставицький висловив надію, що цей договір про модернізацію матиме продовження. І в майбутньому буде оновлено 185 вагонів столичної підземки.
 
 
 
 
Володимир Федоренко — начальник КП «Київський метрополітен».
 
Фото Сергія КОВАЛЬЧУКА.