В той час, як американські міста синхронізують зелені сигнали світлофорів для поліпшення автомобільного руху та пропонують спеціальні програми з метою допомогти водіям знайти місце паркування, багато європейських міст, навпаки, створюють умови, відверто ворожі до автомобілів. Ще одна з новаторських стратегій в Європі — цілеспрямоване ускладнення й подорожчання парковок. Мета нововведень — схилити водіїв до екологічно дружніх способів пересування.
Так, європейські міста від Відня до Мюнхена і Копенгагена закрили величезну кількість автомобільних смуг. У Барселоні і Парижі проїжджі частини доріг зруйновано популярними програмами прокату велосипедів. Водії в Лондоні і Стокгольмі змушені вносити більшу плату за в’їзд у центр міста. І за останні два роки дюжина німецьких міст приєдналася до національної мережі «екологічних зон», куди можуть в’їжджати тільки машини з низькими викидами вуглекислого газу. У бага-тьох містах взагалі зникає вулична парковка. Останніми роками навіть колишні автомобільні столиці на кшталт Мюнхена перетворилися на «рай для пішоходів».
А департамент транспортного планування Цюріха запровадив низку відверто антиавтомобільних заходів. На дорогах було додатково встановлено близько розташовані світлофори. Підземні переходи, які колись давали змогу автомобільному потоку вільно рухатись через більшість пере
хресть, було ліквідовано. Водії трамваїв, кількість яких зростає, отримали змогу при наближенні змінювати сигнали світлофорів на свою користь, змушуючи автомобілі зупинятися. А для пішоходів на перехрестях час очікування зменшили до 20 секунд — щоб люди якомога менше стояли на загазованій вулиці.
І ще досить промовиста деталь — у Копенгагені офісна будівля Європейської комісії з питань довкілля обладнана понад 150 місцями для паркування велосипедів і лише одним для машин — для розміщення людей з обмеженими можливостями.