У столиці знову пройшла акція протесту проти «Укравтодору». Понад три десятки автолюбителів цього разу зібралися навпроти будівлі Кабміну. Основна вимога громадськості до уряду — залатати ями на дорогах та покарати винних чиновників.
Це спричинило неабиякий затор на вулиці Грушевського. Адже мітингувальники приїхали на своїх автомобілях і почали нібито їх ремонтувати. На місці з’явилися співробітники ДАІ, які відразу заходилися виписувати протоколи за порушення Правил дорожнього руху. Перед водіями, які проїжджали повз, організатори акції вибачилися — роздали їм письмові листівки, де всю провину за затор поклали на дорожників та владу.
— Сюди приїхав не випадково. Цієї зими свою машину ремонтував уже двічі. Заплатив близько п’яти тисяч гривень, — говорить один з учасників акції Володимир.
Організатори акції вимагали від уряду не лише ліквідувати дорожні пошкодження, а й надати графіки виконання цих робіт. Ще одна настанова — дотримуватися процедури складання протоколів інспекторами ДАІ в разі ДТП у випадку пошкодження автомобілів через неналежний стан автошляхів. Інакше судитися з дорожниками — марна справа, переконують вони.
У свою чергу голова «Київавтодору» Георгій Глінський пообіцяв ЗМІ ремонтувати дороги навіть уночі, щоправда, за належних погодних умов. Водночас він заявив, що комунальна корпорація потребує щороку близько 272 мільйонів гривень на поточний ремонт автошляхів. Однак виділено за останні роки фактично половину цих коштів.
І якщо в місті дещо простіше об’їхати ями через меншу швидкість, то на трасі, де водії їдуть швидше, оминути їх стає досить складно. Якщо до Нового року автолюбитель Юрій їхав із Білої Церкви до Києва сорок хвилин, то тепер майже удвічі довше. І швидкість, зазвичай, не перевищує 50 кілометрів на годину. Водій із десятирічним стажем переконує, що не пам’ятає таких жахливих автошляхів.
«Це — «дорога смерті». Особливо небезпечно вночі. Ями тут завглибшки 30—40 сантиметрів. Уже двічі пробив собі колесо. Влетів у тисячу гривень».
Юрій звертає увагу на те, що дорожники досі ремонтують трасу і в дощову погоду, і в сніг. «Після декількох кидків «сумішшю» в напрямку ями, машина з дорожніми робітниками їде далі. За годину машини вибивають з ями «латку» і від ремонту не залишається й сліду».
— Заяви урядовців про те, що відсутність бюджетних коштів є головною причиною нинішнього аварійного стану українських доріг, не витримують жодної критики, — зазначає народний депутат України від ВО «Свобода», член парламентського комітету з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства та регіональної політики Руслан Марцінків. — Адже навіть з офіційних повідомлень прокуратури зрозуміло, що сотні мільйонів бюджетних гривень, спрямованих на ремонт автошляхів, щорічно розкрадають. Крім того, урядовці не спроможні відзвітувати про використання коштів дорожнього збору, які сплачують українські водії під час купівлі пального, а це, за підрахунками експертів, майже 20 мільярдів гривень на рік.
Фотоетюд Андрія НЕСТЕРЕНКА.
Довідково
Державна автомобільна інспекція України з початку 2013 року видала майже 2 тисячі приписів власникам вулично-дорожньої мережі на ліквідацію недоліків у стані утримання проїжджої частини: ямковість, колійність, просадки тощо.
Траса Київ-Чернігів: латання доріг після зими.