Точніше, їх капітального, а не ямкового ремонту
Для цього у заздалегідь підготовлений перелік питань до чергового засідання колегії Івано-Франківської обласної державної адміністрації довелося терміново додати й відновлення покриття автодоріг області після зимової експлуатації.
Голова облдержадміністрації Михайло Вишиванюк доручив керівникам районів та міст Прикарпаття у найкоротші терміни підготувати пропозиції до Кабінету Міністрів щодо проведення капітального ремонту доріг на підвідомчих територіях. За словами очільника області, «держава розуміє величезну проблему, яка є в масштабах не тільки нашої області, а й цілої країни», тому заплановано виділити з держбюджету додаткові кошти на капітальний ремонт доріг. Але доки на державному рівні триватиме пошук фінансових резервів, в області слід переорієнтувати політику в будівництві доріг та власними силами сконцентрувати кошти на ремонти автошляхів. Для захисту місцевого дорожнього покриття від значних пошкоджень службу автодоріг та управління МВС України в області було зобов’язано перевіряти вагу (тобто зважувати) великого вантажного транспорту при в’їзді на Прикарпаття та зупиняти рух машин значних габаритів у спекотні дні, бо вони руйнують асфальт.
Заступнику голови облдержадміністрації Ігореві Зваричу доручено розробити положення про відрахування до місцевих бюджетів на ремонт доріг від суб’єктів, які займаються вивезенням деревини. «Ліс вивозять, дороги експлуатують і розбивають, і ніхто ані копійки не вкладає», — акцентував увагу Михайло Вишиванюк.
Голови райдержадміністрацій спільно з обласним управлінням лісового та мисливського господарства мають визначити перелік сільських доріг (дані слід передати в лісове управління), про що вже є домовленість з головою Державного агентства лісових ресурсів країни Віктором Сівцем.
Отже, має бути напрацьовано положення про відрахування до місцевих бюджетів на ремонт доріг від суб’єктів, які займаються вивезенням деревини. Для цього знадобиться офіційний перелік сільських доріг, які передадуть в експлуатацію лісівникам.
Окремо йшлося про введення додаткового дорожнього збору з багатих автовласників: «Слід залучати приватний капітал. Дайте мені список бізнесменів, які у нас «на плаву», тих, хто має джип або чотири і більше», — сказав очільник області. Першому «скинутися» було запропоновано міському голові Калуша Ігореві Насалику. Той, у свою чергу, одразу пообіцяв, що виділить 40 тисяч доларів на ремонт автошляхів.
Фото автора.
ТИМ ЧАСОМ У ЛУГАНСЬКУ
Одна станція технічного обслуговування в Луганську ремонтує до 60 машин на місяць. Більшість із них зламалися під час їзди місцевими дорогами зимової пори. За оцінкою водіїв, «у місті немає доріг, а є тільки напрямки». Власники СТО розповідають, що найчастіше зустрічаються такі поломки, як розвал сходження, спрацювання колодок. Крім того, водії просять поміняти фільтри, мастило...
Вважається, що автомобіль починає ламатися після 20 тисяч кілометрів пробігу, а в Луганську цей термін значно скорочується. В 2012 році на ремонт доріг обласного центру було виділено 20 мільйонів гривень, однак позитивних зрушень городяни не побачили. Після того, як з асфальту зійшов сніг, ремонтники намагаються залатати ями — де асфальтом, де плиткою. Але ями знову швидко з’являються.
Алла АНТІПОВА.