Вчора відомий артист відзначив свій ювілей на сцені театру імені Івана Франка
![](/images_upload/2013/02/160213/Xostikoev_knyga.jpg)
Анатолій Хостікоєв — майстер, ім’я якого може прикрасити будь-яку кіношну чи театральну афішу. Він уже давно увійшов в історію української сцени. Кілька його ролей стали справді знаковими — чи то Роландас у давній «Казці про Моніку», чи романтичний Еней у мюзиклі-бурлеску «Енеїда», чи харизматичний грек-життєлюб у виставі «Грек Зорба». Усі його ролі різні, але мають одну спільну рису — кожна з них є довершеною. За що б він не брався, все ставало монументом його таланту.
Він ніколи не був заручником амплуа і своїми роботами доводив, що йому під силу і комедія, і трагедія, і Отелло, і Воланд. Років п’ятнадцять тому Хостікоєв дебютував у режисурі. Тоді, у знаменитій виставі «Кін ІV», він досягнув подвійного успіху — і як постановник, і як актор, який створив роль великого Артиста, роль, у чомусь сповідально-автобіографічну. Тій виставі судилася багаторічна любов публіки — на прем’єрі актор був ще з чорною шевелюрою, потім потроху посивів, а дістати квиток на виставу все одно важко.
Учорашній творчий вечір під назвою «Монолог. Автобіографія» — це ексклюзивна тригодинна вистава у двох актах. Перший з них — своєрідний монолог — одкровення самого винуватця свята.
Щира розмова, коли актор перебуває на сцені рідного театру сам-один і звертається до глядача як до найближчого друга, відкрила зворушливу правду життя в мистецтві. Ця вистава, для того, щоб бути показаною лише раз, готувалася близько трьох місяців. Хоча можна сказати й інакше — ця тригодинна сповідь готувалася протягом усього життя. Хостікоєв — майстер акторського ремесла, і він ретельно відпрацьовував «бесіду з публікою», приділяючи підготовці не менше уваги, ніж іншим своїм ролям.
У другому акті «Автобіографії», насиченому різноманітними мініатюрами та інтермедіями, сцену з артистом розділили його колеги і друзі. Звісно, не обійшлося без учасника нерозлучного дуету, товариша по сцені і життю — Богдана Бенюка, та чарівної дружини Анатолія Георгійовича — Наталі Сумської. Вона не лише не втратила нагоди підтримати свого чоловіка на сцені, а й підготувала і йому, і публіці неабиякий сюрприз.
Йдеться про презентацію книжки «Анатолій Хостікоєв. Головна роль». Здається неймовірним, але це (300 з гаком сторінок!) видання створене в секреті від ювіляра й стало несподіваним подарунком і для нього, і для публіки.
Ця книжка — збірка інтерв’ю різних років та аналітично-критичних статей про творчу діяльність видатного актора. Тут є багато унікальних фотоматеріалів, спогади та розповіді самої пані Наталі — жінки, яка була поруч упродовж багатьох років і стала свідком руху артиста сходами слави. Матеріал було підібрано і підготовлено до друку в рекордні строки — буквально за три—чотири місяці. Як зазначає сама пані Наталя, думка видати таку книжку визрівала вже давно, але саме наближення ювілею стало вирішальним імпульсом. Її допомагала робити київська журналістка і театрознавець Ганна Шерман. Вона захоплена творчістю артиста зі студентських років, її глядацький досвід унікальний — здається, вона не пропустила жодної(!) вистави «Майстер і Маргарита», де Анатолій Хостікоєв грав свого знаменитого Воланда. Між іншим, на обкладинці книжки ми бачимо артиста саме в цій ролі — перед виходом на сцену.
Антон Заболотний, Агата ЛІнець.
Цифра
Чотири рази Анатолій Хостікоєв був зайнятий у трагедії Шекспіра «Отелло». Вперше — на другому курсі театрального інституту (грав уривок — знамениту сцену з хусткою, драматичну, хоча однокурсники дуже сміялися). Потім була роль Кассіо ( «Отелло» 1979 року в київській Російській драмі). Згодом артист зіграв Яго у виставі столичного Театру на Подолі. І лише потім була роль Отелло у виставі «франківців» (премія «Київська пектораль» за краще виконання головної чоловічої ролі 2001 року. Взагалі ж Хостікоєв чотири рази отримував «Київську пектораль» як актор і один — як режисер).
Цитати від Хостікоєва
«У актора не може бути «стелі» — треба безкінечно йти вгору. Якщо ж намітити собі бар’єр, вище якого і не мрієш піднятися — усе, на творчості можна ставити хрест».
«Я сильний тоді, коли мені це потрібно, коли є необхідність».
«Три години репетицій і ще стільки ж — вистави ніхто не в змозі у мене відібрати. Я мушу і хочу виходити на сцену».